szerző:
Z. B.

A fővárosi közgyűlés szerdai döntése szerint a parton, a kerítések vonalában épülne a mobilgát. A civilek szerint ez a verzió azonban évekig húzódó kisajátítással, ugyanakkor hasonló tájrombolással járna, mint a korábban tervezett nyomvonal.

A fővárosi közgyűlés szerdai ülésén ismét elfogadott egy nyomvonalat a római-parti gátra, de ez se nem a városháza által korábban támogatott, közvetlenül a partélre épített nyomvonal, sem a civilek által támogatott a parttól beljebb eső, Nánási-Királyok úti nyomvonal volt. Hanem egy harmadik, Bús Balázs óbudai polgármester által korábban felvetett alternatíva, mely közvetlenül a Dunaparton, de a telektulajdonosok kerítésének vonalában épített gát tervezésének továbbvitelét támogatta.

Mindez azután történt, hogy tavaly decemberben, az elmaradt népszavazás után Tarlósék eldöntötték, hogy egy szakmai grémiummal vizsgáltatják meg a parti gát tervezett nyomvonalát.

Tömöri Balázs, a Greenpeace kampányfelelőse a döntés után egy videóban azt mondta, a közgyűlés a Nánási-Királyok úti nyomvonal tervezését és kivitelezését annak ellenére vetette el a közgyűlés, hogy már korábban Tarlós is elismerte, hogy

a Nánási-Királyok útján már meglevő gát megerősítésével is tudnák garantálni a terület árvízvédelmét, vagyis nem is lenne feltétlenül szükséges a Dunával párhuzamos új védmű megépítése.

A Fák a Rómain civil csoport közleménye szerint a most elfogadott, parti ingatlanok kerítésvonalára épített nyomvonal megvalósulása esetén

ugyanúgy marad a tájrombolás, mint az eddigi partélre tervezett verzió esetén, de így elhúzódó telekkisajátítással is számolni kell.

A civil csoport szerint elképzelhető, hogy a főpolgármester is tudja, hogy ebből a megoldásból semmi sem lesz, csak ki szeretné húzni az időt a jövő évi önkormányzati választásokig.

A kerítésvonali nyomvonal ellen az amúgy gátpárti Római-partért Egyesület is tiltakozott: azt írták Facebookjukon, hogy

a parti kerítésvonalon a kisajátítási perek miatt a gát építésének kérdése akár évtizedekre is kitolódhat, annak a költségei pedig előre nem láthatóan magasak lehetnek.

Csatlakozzon a HVG Pártoló Tagsághoz!

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!