Ránézésre decens internetes vagy tanácsadó cégként, a valóságban dollármilliókat hozó online szexgyárként működik néhány hazai vállalkozás. Talán kevesen tudják, de az egyik, Budapestről "gyártott" weboldal a világ 150 leglátogatottabb internetes oldalainak egyike.

"Hisszük, hogy a kitartó és állhatatos munkánk eredményeként az elkövetkező néhány éven belül a @@@@@. produkciói világszerte egyet fognak jelenteni a prémium kategóriával a multimédia szórakoztatás és business menedzsment minden területén, mindenkinek, mindenhol" - olvasható az egyik hazai tanácsadó cég weboldalán. A honlap szerint a cég egyebek mellett virtuális szórakoztatóipari és internetes banki projekteket futtat, konkrét referenciákat azonban az oldalon sehol nem talál az érdeklődő. Nem véletlenül. A meg nem nevezett társaság egyike azoknak a magyar tulajdonban lévő cégeknek, amelyek az online szexiparban utaznak, így valódi tevékenységüket nem szívesen fedik fel, igyekeznek titokban maradni, a sajtónak nem szívesen nyilatkoznak. "Ki dicsekedne szívesen azzal, hogy szexoldakból szedte meg magát?" - tette fel a költői kérdést az egyik piaci szereplő ismerőse. Pedig az internetes szexgyár tulajdonosait közgazdászok százai irigyelhetnék.

Bankszámladuzzasztó receptjük döbbenetesen egyszerű: 1. Keress 18 éves vagy annál idősebb lányokat, akik egy webkamerán keresztül szívesen beszélgetnek idegenekkel, és mutogatják magukat, ha ebből némi zsebpénzük származik. 2. Vásárolj fel könnyen megjegyezhető, "profilba" vágó domainneveket és bivalyerős szervereket, valamint egy hatalmas szerverszobát. 3. Gyűjts lelkes webmestereket, és ha minden jól megy, rövid időn belül dől a pénz, amit érdemes off-shore cégeken keresztül kimentened az országból.

A piac ma már meglehetősen zárt, de némi kezdőtőkével - nagyjából százmillió forinttal - még mindig labdába lehet rúgni. A hardverigényen kívül a legtöbb pénzt a hirdetés és a jól megjegyezhető domainnevek megvásárlása viszi el. Információnk szerint például a livesex.com-ért legalább 70 ezer dollárt pengetett ki a vásárló - egy magyar tulajdonban lévő cég.

Arra persze kényesen ügyelnek az online szexgyáriparosok, hogy a cégeikkel szerződésben álló lányok ne legyenek fiatalkorúak. "A lányoknak el kell küldeniük az útlevelük másolatát, ezzel igazolva életkorukat. A cégek ezt nagyon komolyan veszik, mert eszük ágában sincs magukra szabadítani az FBI-t valamilyen pedofilváddal" - magyarázta a Hálónak a 28 éves István, aki hosszú időn át dolgozott az egyik hazai cégnél. Mint mondta, a legtöbb lány idegen nyelvet jól beszélő kelet-európai, aki ezzel a mókával könnyen meg tud keresni havi 1-2 ezer dollárt. "Egy román egyetemistának ez nagyon jó pénz, úgy, hogy munka közben nem is prostituálódik, hiszen fizikailag nem kerül kapcsolatba a férfiakkal. Attól sem kell tartania, hogy a szomszéd esetleg felismeri, a kliensek nagy része ugyanis amerikai" - avat be a webszerelem titkaiba István. Persze nem csak lányok kínálják magukat, a látogató egy kategorizált listából hajlamai szerint válogathat.

A rendszerben dolgozó és adott pillanatban webkamerával az internetre kapcsolódó szereplő többségével - regisztráció után - bármelyik látogató ingyenesen szóba elegyedhet. Ez a beetetés. Ha ugyanis ennél közelebb szeretne kerülni a kamera túloldalán fekvő hölggyel/úrral, akkor már privát műsort kell igénybe vennie, ami viszont fizetős. Az árak eltérőek, de úgy vannak kialakítva, hogy az alacsonyabb jövedelműek számára is elérhető legyen. Az egyik weboldalnál például már 30 dollárért is kaphatók kreditek, míg a plafon 160 euró. "A szereplők a teljesítményük után kapják a pénzt, azaz minél többet vannak online, annál nagyobb az esélyük a jó keresetre. A cég nem fukarkodik, a lányok a nekik köszönhető bevétel 66 százalékát megkapják. Az sem baj, ha valakinek éppen nincs kedve dolgozni, mert ezer másik akad, aki szívesen elvégzi ugyanazt a munkát" - meséli az egyik bennfentes. A szegényebb kelet-európai országokban annyira népszerű ez a fajta webkamerás meló, hogy a szereplőket már nem is kell levadászni, maguktól jelentkeznek.

A szakmán belül csak "webmesternek" nevezett emberek tevékenysége legalább olyan fontos, mint a magamutogató-csevegő szereplőké. A webmesterek segédkeznek abban, hogy a főoldalakra minél több látogató érkezzen, ami után jutalékot kapnak. Az ő dolguk, hogy különféle trükkökkel minél látogatottabb oldalakat hozzanak létre, amelyekről továbbkattintva, a központi webszájtra juthat a felhasználó. Bennfentes forrásunk szerint az ügyesebb webmesterek több ezer dollárt is megkereshetnek havonta. Az igazán nagy pénzt azonban maga a cég akasztja: a havi profit - a bennfentesek szerint - dollármilliókban mérhető.

Az egyik - magyar tulajdonban álló - cégcsoport legalább hét szexoldalt üzemeltet, és információnk szerint már a kínai és az indiai piacon is megvetette a lábát. Egyik legismertebb portáljuknak több mint 120 ezer regisztrált felhasználója van, közülük egy adott időben több ezren vannak "vonalban". De ennél is beszédesebb adat, hogy a webszájtok látogatottságát mérő Alexa.com listáján az ominózus szájt a 130. helyen áll. Összehasonlításképpen: ugyanebben a rangsorban a CNN.com az 50., míg az egyik leglátogatottabb hazai portál, az Index.hu a 2639. helyen áll.

DEZSŐ ANDRÁS

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!