Jogosítványhoz kötnék idehaza a külföldön pusztán KRESZ-vizsgával vezethető mopedautók használatát. Ilyen négykerekű könynyű járgányból Nyugat-Európában több mint 30 ezer fut. Népszerűségét kis fogyasztásán kívül annak köszönheti, hogy segédmotornak minősül, ezért nem kell utána sem parkolási díjat, sem gépjárműadót fizetni, vezetéséhez nem kell más, csak egy KRESZ-vizsga, és már 14 éves sofőr is a volánja mögé ülhet. Magyarországon a magukat brumisoknak nevezők évek óta harcolnak, hogy mindezt itthon is elismertessék (HVG, 2007. április 28.). Arra hivatkoznak - bár ezt már néhány bírói döntés, köztük legutóbb a balassagyarmati városi bíróságé a múlt héten megerősítette, a rendőrség mégis nehezen fogadja el -, hogy a KRESZ szerint a mopedautók is a segédmotor-kategóriába tartoznak, hiszen össztömegük nem éri el a 350 kilót, 50 köbcentinél nem nagyobb motor hajtja őket, és nem képesek óránként

45 kilométernél többel haladni. Csakhogy a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium értelmezésében nem segédmotoros, aminek négy kereke van, és amiben a vezető és utasa egymás mellett is ülhet. Igaz, nem is autó, amelynek a vezetéséhez jogosítvány kell. A kompromisszum az újfajta, B1-es jogosítvány lenne. Megszerzését a most szakmai egyeztetés alatt álló tervezet szerint 28 órás elméleti és 29 órás gyakorlati képzéshez kötnék. Emellett tervezik, hogy a szabálytalankodók elcsípésének megkönnyítésére mind a mopedautók, mind a közúti közlekedésben amúgy nem használható négykerekű motorok, a quadok is rendszámot kapjanak.