szerző:
HVG

„Az innovációért és technológiáért felelős miniszter (...) vizsgálja felül a korábban tervezett autópálya-beruházásokat” – utasítja a közlekedésügy új gazdáját, Palkovics Lászlót egy múlt pénteki kormányhatározat. Alig egy hónappal előbb, miniszterelnöki szűzbeszédében Orbán Viktor még azt ígérte, hogy „gyorsforgalmi utak fogják összekötni Budapestet a megyei jogú városainkkal, autópályáink elfutnak az országhatárokig, és a gyorsforgalmi utakra 30 perc alatt az ország bármely pontjáról el lehet majd jutni”. Az ígéret egyébként nem új, bár korábban Orbán többnyire csak négysávos utakat ígért a megyei jogú városoknak, ez pedig nem feltétlenül jelent gyorsforgalmi utat (vagyis autóutat vagy autópályát). Pontosabban fogalmazott egy nappal korábban az azóta az innovációs tárca államtitkárává kinevezett Mosóczi László, aki szerint „2022-ig mintegy 2500 milliárd forintból, több mint felerészben hazai forrásból 1000 kilométer új gyorsforgalmi út vagy kiemelt főút épül meg Magyarországon”. A mostani kormányhatározat kimondottan autópályák építésének felülvizsgálatáról beszél, külön is megemlítve az M30-as meghosszabbítását Miskolcról Kassa felé, valamint az M3-asét Ukrajna felé – az előbbi, 57 kilométeres szakasz építését a tavasszal már el is kezdték. „Legfeljebb arról lehet szó, hogy bizonyos dolgokat át kell terveznünk” – mondta hétfőn a HírTV-nek Palkovics, az építőipar kapacitásainak szűkösségére hivatkozva.

Csatlakozzon a HVG Pártoló Tagsághoz!

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!