Megjelent a Műértő 2018 májusi lapszáma
Műértő

Megjelent a Műértő 2018 májusi lapszáma

Szabadságdiagramok – Csörgő Attila a Glassyardban / Önmegsemmisítés – mai ukrán művészet a Ludwig Múzeumban / Cukiság és barátai – Construma, Otthon Design és Magyar Design / Filofónia – Várnai Gyula hangmunkái a MODEM-ben / A pusztító vész félelme – a szentgotthárdi „műkincsmaradék” / Betonnyomtatás és animált homlokzat – interjú Baróthy Anna designerrel

Műértő

Műértő 2007, februári tartalom

Égő tájak lángja és füstje – északi művészet a Műcsarnokban, Töredék és egész – Csontváry kései rajzairól , 25 éves a Smohay-díj, Van Gogh, a márkanév – árukínálat-elemzés, restitúciós történetek és festményárverési eredménylista. Mindez és még sok minden más a Műértő februári számában!

Műértő

Művészet és marketingzaj

Az egyes kulturális területek fesztiváltípusú turisztikai-marketing tevékenységgel tudnak egy kis figyelmet szerezni maguknak a médiazajban. Ez már Magyarországon is igaz. - Kritika és elemzés a Fotóhónap eseményeiről.

Műértő

Végigmenni a penge élén

"A fényképezésben a kiválasztás aktusa a lényeg. Amikor lenyomom a gombot a gépen, akkor nem feltétlenül a kép készítése a cél, inkább a lét megélése, ha ezek nem túl nagy szavak." A Műértő című kortárs művészeti lap Csontó Lajost interjúvolta.

Műértő

Műértő 2006, novemberi tartalom

Az Építészet hónapja jegyében beszámolunk A fél(t)múlt építészete címmel nyílt kiállításról és a 10. Velencei Építészeti Biennáléról, tudósítunk a londoni Frieze kortárs művészeti vásárról, a Gwanju Biennáléról Dél-Koreából valamint a bonni Best of Guggenheim kiállításról. Mindez és még sok minden más a Műértő novemberi számában!

Műértő

Műértő, 2006. októberi tartalom

Az elsikkasztott narratíva – az 56-os központi emlékműről, a pillanat a kor valósága? - 56 fotói és fotósai, holokauszt és képzőművészet – a magyar kultúra öncsonkítása, portré Angela Rosengartról. Mindez és még sok minden más a Műértő októberi számában!

Műértő

Stájer Ősz: Kortárs látogatók

Progresszív és radikális jellegűvé formálta az idei fesztivált az igazgató, Veronica Kaup-Hasler. Mint mondja, a Stájer Ősz „nem népszerű kultúrshow”, hanem a „kurrens, naprakész művészet nemzetközi platformja”; olyan művészeté, amelyet „nem mindig könnyű megérteni”. Ezzel szakít a nagyszabású, mindenekelőtt a populáris, közérthető, tömegeket vonzó és mozgató programok fogyasztását kínáló regionális fesztiválok gyakorlatával.

Műértő

Az elsikkasztott narratíva

Az őr arról tájékoztat, hogy a HM külön engedélye nélkül nem engedhetnek be senkit, és nem adhatnak ki semmilyen információt. Felvilágosítást az építésvezetők adhatnának. Kisvártatva előkerülnek, s az egyikük felajánlja, hogy sisak felvétele ellenében körbevezet, de hangsúlyozza, hogy sajnos semmilyen információt sem áll módjában kiadni. - A Műértő kritikusa az épülő, új '56-os emlékművet próbálta megtekinteni.

Műértő

Műértő, 2006. szeptemberi tartalom

Bontott téglák Bábel tornyából - beszámoló Türk Péter legújabb művéről, konfliktus a Műcsarnokban, összeállítás a kulturális szféra intézményi változásairól, svájci aukciós körkép, látogatás az ART Basel 2006 kiállításon. Mindez és még sok minden más a Műértő szeptemberi számában!

Műértő

Bontott téglák Bábel tornyából

Mit gondoljon az ember, ha ötezer téglát pillant meg a Kiscelli Múzeum padlóján? Még azt is lehet tudni, hogy kereskedelmi céllal készült téglák ezek, ugyanazok, amikből mindenfelé falakat húznak fel. Nem a műalkotás számára előállított kerámiaidomok, de még csak nem is spéci falazóblokkok, hanem tömör, durván megmunkált téglák, csíkos az oldaluk a présgép nyílásától, és látszik, hol vágta el a kipréselt agyagot a hidraulikus kés.

Műértő

Őrület a bázeli művészeti vásáron

Minden olyan volt, mint a múlt évben, csak még jobb! Így lehetne - elismeréssel és némi cinizmussal - jellemezni az idei bázeli vásárt. De lehet egyáltalán még jobb a világ legfontosabb és legsikeresebb művészeti vására, amelynek vezető szerepét - dacára a konkurencia minden erőfeszítése és utánzási kísérletének (lásd például a párizsi FIAC vagy az Art Cologne „modernizálását”) - senki sem fenyegeti?

Műértő

Bérbe adott emlékezet

A kettős megszállás, a náci és a szovjet terror a balti államok XX. századi történetének magva: az 1939-ben megkötött Sztálin - Hitler-paktum következtében 1940-ben szovjet uralom alá kerültek, 1941-ben a németek foglalták el, majd 1944-1945-ben a Szovjetunió kebelezte be mindhármat.

Műértő

Kisrealizmus: árverések Budapesten

Amikor szinte összeérnek az árverések Budapesten, az egybegyűltek még az előző esemény hatása alatt várják a következő produkciót, mintha az aktuális aukciónak az előzőhöz képest kellene valahogyan szerepelnie. Kieselbachnál arról beszéltek az emberek, hogy Nagyházinál nem keltek el a „drága” képek, és hogy a Szinyei miért ér fele annyit, mint a Csontváry a Mű-Teremnél.

Műértő

Kirekesztő Közös tér

Az Ernst Múzeum legújabb kiállítása az etnikai kisebbség és a kulturális identitás kérdését kívánja taglalni a Kárpát-medence művészetében. A Közös tér című kiállítás ismét igazolta, hogy a legnemesebb szándékkal készített tárlat is elbukhat, amennyiben a témához alapvető ismeretek nélkül nyúlnak, illetve ha azt a politika szolgálatába állítják.

Műértő

Műértő – 2006. június

Kirekesztő Közös tér – etnikai kisebbségek és kulturális identitás az Ernst Múzeumban, kiállítások az ART Baselben, Ujházi Péter öt tárlata Budapesten, Építészeti Wikipédia - Magyar Pavilon Velencében , portré Pákh Imréről, A testek és a liftek – Lakner Antal kiállítása New Yorkban valamint összeállítás a könyvkötésről. Mindez és még sok minden más a Műértő júniusi számában!

Műértő

Csak a nagy kihívásoktól gerjedek be

"A Fészek Klubban mutattam be először a popmunkáimat. Megcsináltam például konzervdobozokból és gumicsövekből a Laokoón-csoportot és a Konzervatív széket. Kreáltam egy baromi színes kamuplasztikát a Mezőgazdasági Vásárra almákból, körtékből, kistehénből." Kemény György képzőművész, akinek plakátjait, lemezborítóit egy ország ismeri, hetvenéves.

Műértő

Műértő – 2006. május

Vadászat a magyar vadakra – kiállítás a Nemzeti Galériában, beszélgetés a Radnay-gyűjteményről, múzeumcsaták Baranyában, viták a Belvedere körül, portré Kemény Györgyről, emlékezésturizmus, felejtésturizmus – két kiállítás Berlinben. Mindez és még sok minden más a Műértő májusi számában!

Nagy Gergely (hvg.hu) Műértő

Múzeumbotrány Pécsett

A Baranya Megyei Önkormányzat egy határozott rohammal megpróbálta bevenni a pécsi Káptalan utcát, vagyis a baranyai múzeumokat. Elvonta a költségvetési támogatás negyedét és kirúgott 18 dolgozót. Az ország egyik legrangosabb múzeumhálózatában a finanszírozás körül áll a bál. A megyerendszer éli végóráját, vagy a megyei fenntartású intézmények? S mit csinál ilyenkor a minisztérium?

Műértő

Közintézmények kontra magánkollekciók

A két történetnek, melyről az alábbiakban szó lesz, első ránézésre nem sok köze van egymáshoz. Németországban játszódik az egyik, Svájcban a másik. Drámai fordulatokban bővelkedik az egyik, nagyrészt a színfalak mögött zajló vitáról szól a másik. Kortárs művek a főszereplők az egyikben, klasszikus modernek a másikban. És mégis, a két történet ugyanarról szól...

Műértő

Modellválság kellős közepén? - I.

A rendszerváltással egyidősek a kultúrafinanszírozásról szóló viták. Sok, kevés, vagy semennyi államot? Kinek a dolga megteremteni a magánmecenatúra és a szponzoráció igazi kultúráját? Milyen mértékben vegyen részt a közönség a neki tetsző kulturális produktumok finanszírozásában? A posztszocialista kultúrafinanszírozás két modell között, régi megszokások fogságában őrlődik. Az áprilisi Műértő cikke a hvg.hu-n!

1
12 13 14 15 16 17 18

A címlapról ajánljuk