szerző:
hvg.hu

A főváros környéki települések egyike-másika mára olyannyira zsúfolt lett, hogy alig különbözik Budapest peremkerületeitől. A bekötőutakon kígyóznak a sorok, és rendszeresek a többórás dugók. Sokszor a települések infrastruktúrája sincs kellőképpen kiépítve, emiatt pedig a fővárosba kell óvodába és iskolába hordani a gyerekeket. Mennyi idő alatt tehetjük meg mindezt?

Észak-budai régió

Családi ház Telkin
A terület leggazdagabb települése Telki; a Gfk Hungária Piackutató Intézet vásárlóerő-index listáján a község országosan is a második helyen áll, közvetlenül Hévíz után, Balatonföldvár és Tihany előtt − ennek megfelelően a környék elit lakóhelyének számít. A sok tízmilliós házakból csúcsidőben mégis másfél óra alatt lehet csak bevergődni a fővárosba, mivel már Budakeszin beáll a forgalom. A rossz közlekedés miatt Telkiről is megindult a visszaáramlás.

A közlekedeséi nehézségek Solymárt, Ürömöt és Nagykovácsit is érintik; nem véletlen, hogy egymást érik az eladó, többgenerációs családi házak. Az ingatlanárak ennek ellenére ebben a térségben a legmagasabbak, egyedül Törökbálint és Diósd árai vetekszenek velük.

Ingatlanárak az észak-budai agglomerációban (ezer Ft/m2)

Település

Használt lakóingatlan

Új építésű ingatlan

Budakeszi

200−600

320−400

Nagykovácsi

95−720

215−380

Solymár

150−560

195−370

Telki

160−530

200−320

Üröm

150−660

240−270


Dél-budai régió

A dél-budai részen Diósd és Budaörs számít a legdrágábbnak; ezeken a településeken nem is kapunk újszerű családi házat 40−50 millió forintnál olcsóbban. A Budapesttől távolabb eső Törökbálinton, Érden, Tárnokon vagy éppen Biatorbágyon ehhez képest szolidabbak az árak, bár az új településrészeken itt is több tízmillió forintot kérnek egy-egy családi házért. A közlekedéssel azonban itt is meg kell küzdeni: az M1-es és M7-es autópálya, valamint a 70-es út közös bekötőjén csúcsidőben áll a forgalom, a 70-es út pedig sokszor már Diósdnál és Érdnél is bedugul. A környéknek egyedül az M0-ás autóúttal van szerencséje, amelyen − ha éppen nincsen baleset − gyorsan át lehet jutni a pesti oldalra.

Ingatlanárak az észak-budai agglomerációban (ezer Ft/m2)

Település

Használt lakóingatlan

Újépítésű ingatlan

Biatorbágy

130−350

300−350

Budaörs

140−250

330−450

Diósd

95−760

250−300

Érd

85-160

90−500

Törökbálint

105−780

250−580


A pesti oldal (Oldaltörés)

Észak- és kelet-pesti oldal

Gödöllői ingatlan. Vonzó kilátás
Gödöllőn, Veresegyházon és Mogyoródon vehetünk a legdrágábban ingatlant. Az újszerű családi házak négyzetméterárai e településeken jócskán meghaladják a 300 ezer forintot. Az M3-as autópályán gyorsan be lehet jutni a fővárosba, de csúcsidőben a bekötő szakaszokon itt is áll a forgalom. Dunakeszin, Gödön és Fóton már olcsóbban lehet ingatlanhoz jutni, és Újpest felől Budapestre is hamarabb be lehet érni.

Vecsés és Gyál ingatlanpiacára az M0-s autóút fővárost elkerülő szakasza van jó hatással. Ennek köszönhetően nem csak a ferihegyi gyorsforgalmi úton lehet Budapestre bejutni; az M0-s autóúton pillanatok alatt át lehet érni Dél-Budára, és be lehet csatlakozni az M5-ös autópályába is. Ugyanez vonatkozik Dunaharasztira is, ahol nagyon keresettek az új építésű társasházak. A HÉV vonalán itt autóval is könnyen be lehet jutni a városba, bár Budapesthez közeledve itt is bedugulnak az utak.

Ingatlanárak a pesti agglomerációban ( ezer Ft/m2)

Település

Használt lakóingatlan

Újépítésű ingatlan

Dunaharaszti

90−260

200−250

Dunakeszi

130−375

230−300

Fót

125−385

260−300

Gödöllő

110−645

115−280

Mogyoród

135−360

300−340

Vecsés

125−345

240−290

Veresegyház

75−525

150−510

Csepeli agglomeráció

A Csepel-sziget agglomerációs településein jóval olcsóbbak az ingatlanok, mint bármely más környező településen, ráadásul a közlekedés sem sokkal rosszabb. A budapesti dugókkal persze az itt lakóknak is meg kell küzdeniük, az M0-s autóúton viszont pillanatok alatt el lehet érni akár az M5-ös autópálya bevezető szakaszát, akár a 6-os vagy a 70-es főutat. A környék problémája sokkal inkább az, hogy nincs kiépítve megfelelő infrastruktúra, így alig van hely az óvodákban és a bölcsődékben − emiatt pedig a fővárosba kell vinni a gyerekeket.

Ingatlanárak a csepeli agglomerációban (ezer Ft/m2)

Település

Használt lakóingatlan

Új építésű ingatlan

Halásztelek

170−260

210−260

Szigethalom

90−345

210−260

Szigetszentmiklós

105−440

215−250


Tartalmi partnerünk a Bookmark Media ingatlanpiaci hírügynökség.

MTI Gazdaság

Több száz telek vár gazdára az agglomerációban

Idén nagyobb az építési telkek kínálata a tavalyihoz képest a budapesti agglomerációban, a márciusi helyzet szerint jelenleg is több száz ilyen ingatlan vár vevőre - mondta Liskáné Pólya Lenke, az Ecostat Gazdaságelemző és Informatikai Intézet közgazdász szakértője.

hvg.hu Ingatlanmenedzser

Agglomerációs ingatlanpiac: egekbe szöktek az árak

A dél-budai agglomeráció településein az egekbe szöktek az árak: van, aki a zöldövezet miatt vesz ezen a részen lakást, és akad olyan is, aki kifejezetten pincére vadászik. Föltérképeztük Diósd, Érd, Tárnok és Sóskút ingatlanpiacát.

hvg.hu Ingatlanmenedzser

Agglomerációs ingatlanpiac: hol, mit, mennyiért?

Míg néhány, egykor fölkapott agglomerációs városban egymást érik az eladó házak, máshol nem győzik építeni őket. Hova érdemes költözni, s milyen a kínálat? Föltérképeztük a budai oldallal szomszédos települések ingatlanpiacát.

MTI Itthon

Csökkennek az agglomerációs buszbérletek árai

A Fővárosi Önkormányzat és a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium közötti megállapodása miatt 2007. február 1-jétől a tanulók és a (65 év alatti) nyugdíjasok számára csökkennek a fővárosi agglomerációs településekre közlekedő BKV autóbuszjáratok bérletárai.