szerző:
hvg.hu

A mostani konjunktúra-időszakban különösen feleslegesnek tűnhet, hogy ingatlanost bízzunk meg a lakás vagy ház értékesítésével. Nézzük, mivel tudnak ők többet a mezei tulajdonosnál.

Rendet rakunk, szép és informatív fotókat készítünk, belövünk egy reális árat a környék ingatlanhirdetései alapján, kitesszük a hirdetést az ingyenes oldalra, és várhatjuk is az érdeklődő telefonhívásokat. Így zajlik a fejünkben az ideális ingatlanhirdetési folyamat, melyben még véletlenül sem szerepel az ingatlanosnak fizetendő, általában a vételár 0,5-0,6 százalékára rúgó jutalék.

De akkor miért van az, hogy sokan az első néhány hét múlva mégis ingatlanoshoz fordulnak? Sokan tartanak attól, kit engednek be a lakásukba mint érdeklődőt – hívta fel a figyelmet Marosvölgyi Gabriella, a Balla Ingatlan csepeli és szigetszentmiklósi irodájának szakmai vezetője. Az ingatlanosok ugyanis előzetesen megszűrik az érdeklődőket, hiszen nekik sem áll érdekükben, hogy feleslegesen töltsék a tulajdonos és a saját idejüket olyan érdeklődőkkel, akiknek szándékában sem áll a vásárlás.

A szakértők szerint a hatékony értékesítéshez komoly marketing is kell: fel kell hívni a figyelmet a saját ingatlanunkra azzal, hogy az előnyeit emeljük ki, valamint el kell magyarázni az érdeklődőknek, hogy a miénk miért jobb vétel a többinél. Míg a tulajdonosok gyakran elfogultak az otthonukkal kapcsolatban, az ingatlanos reálisan látja, mit érdemes előnyként kidomborítani, és mi az, ami valójában hátrányos tulajdonság.

A tulajdonosok sokszor hibáznak az árazásban is. Egyrészt a már említett érzelmi kötődés miatt gyakran magasabbnak vélik otthonuk értékét a valóságosnál, másrészt a konjunktúra árfelhajtó erejét sem mindig sikerül pontosan eltalálniuk. Gyakori hiba, hogy egy jó kerületben, jó utcában levő ingatlan esetében csak felfelé szorozza a környék átlagárait a tulajdonos, de közben a társasház nagyon rossz állapotú, ezzel viszont nem számol.

Az ingatlanos, mint kívülálló józansága az áralkunál is segíthet; a tulajdonos életében csupán néhányszor kerül olyan helyzetbe, hogy ingatlan ad el, és a tapasztalat hiánya miatt a legtöbben ilyenkor nagyon feszültek, hiszen a legjelentősebb értéktárgyáról kell egyezkednie. A tapasztalatlan eladóval szemben az utóbbi években egyre gyakrabban áll dörzsölt befektető.

HVG Pártoló Tagság program

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!