szerző:
HavariaPress

A gazdasági miniszterhez fordult és a felelősök megnevezését követelte a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) azt követően, hogy az év első munkanapján drasztikus korlátozásokat vezetett be a MÁV a teljes budapesti elővárosi forgalomban - jelenti a HavariaPress.

A vasúttársaság a mai, szerdai munkanapon a rendkívüli időjárásra hivatkozva vezetett be számos korlátozást az elővárosi vasútvonalakon, holott Budapesten és környékén kedd este óta nem volt számottevő havazás, s az ország más területein is zavartalan a vasúti forgalom.

A VEKE becslései szerint az elővárosi vonatok fele-háromnegyede nem közlekedett a mai napon, és olyan vonalakon, ahol reggel 10-20 percenként közlekednének a vonatok, ma a várakozási idő egy órára növekedett.

A szervezet szerint az utasok tájékoztatása még a közlekedésnél is zűrzavarosabb volt: szerintük - a közleményekkel ellentétben - egy olyan haváriaszabály alapján jártak a vonatok, amely csak egy valódi havazás esetén lehetett volna indokolt. A VEKE úgy látja: elfogadhatatlan, hogy a MÁV a menetrendben meghirdetett és az adófizetők pénzéből finanszírozott közszolgáltatást kénye-kedve szerint, egy nappal korábban abbamaradt havazásra hivatkozva nem teljesíti, és erről az utasokat sem tájékoztatja. Mindezek miatt a szervezet arra kérte Kákosy Csaba szakminisztert, hogy nevezze meg a felelősöket, mert úgy vélik: nem maradhat következmények nélkül, hogy közel százezer ember közlekedési lehetőségeit nehezítette meg a MÁV indokolatlanul és megmagyarázhatatlan módon, az Újév első munkanapján.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
MTI Itthon

MÁV-évzáró: 27 milliárdos veszteség, jövőre elbocsátások

A MÁV Zrt. az idei üzleti tervét 27 milliárd forint mérleg szerinti veszteséggel zárja, a megelőző év 93 milliárd forint hiányával szemben - mondta Heinczinger István, a MÁV Zrt. vezérigazgatója csütörtökön az idei évet értékelő sajtótájékoztatón, Budapesten. A tervek szerint 2008-ban a MÁV-csoport pozitív eredményt ér el.

MTI Itthon

Pár vonat késik a havazás miat

Az éjszakai havazás miatt néhány vonalon késésben közlekednek a vonatok - tájékoztatta kedd reggel az MTI-t Kavalecz Imre, a MÁV sajtófőnöke.

MTI Itthon

MÁV - szakszervezetek: megállapodás kis szépséghibával

A MÁV Zrt. menedzsmentje és azon szakszervezetek, amelyek felelősséggel gondolkodnak a MÁV átalakításáról, szombaton aláírták a 2008. évre vonatkozó valamennyi foglalkoztatáspolitikai és bérmegállapodást. A VDSzSz Szolidaritás nem írta alá a megállapodások bérfejlesztésre vonatkozó részét - tájékoztatott az Sigulinszki Tibor, a vasúti társaság szóvivője.

MTI Gazdaság

MÁV Cargo-privatizáció: aláírás előtt

Ma aláírják a MÁV Cargo Zrt. eladásáról szóló privatizációs szerződést. A MÁV tulajdonában lévő vasúti áruszállítással foglalkozó vállalkozás eladására kiírt tendert az osztrák Rail Cargo Austria és a GYSEV Zrt. konzorciuma nyerte el 102,5 milliárd forintos ajánlatával.