szerző:
MTI

A MÁV-START Zrt. új vezérigazgatója Kozák Tamás, a MÁV-Cargo volt vezérigazgatója, igazgatóságának új elnöke Csepi Lajos, a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ főigazgatója, a felügyelőbizottság elnökének pedig Aba Botondot, a Közlekedéstudományi Intézet személyközlekedési igazgatóját javasolják. Az új vezető tisztségviselőket Kákosy Csaba gazdasági és közlekedési miniszter mutatta be kedden.

A gazdasági tárca tájékoztatása szerint a MÁV-START Zrt. megújult igazgatóságának tagjai: Gecser Ottó (Brokernet Holding Zrt., vezérigazgató helyettes), Kovács László (Gazdasági és Közlekedési Minisztérium, intelligens közlekedési rendszerek szakértője), Kovácsné Egedi Éva (Pénzügyminisztérium, vagyongazdálkodási főosztályvezető), Kozák Tamás (MÁV-START Zrt., vezérigazgató), Müller János (Bankszövetség, vezető tanácsadó) és Jándi Péter (MÁV Zrt., kabinetfőnök).

A MÁV-START Zrt. megújult felügyelő bizottságának tagjai: Dabóczi Kálmán (Gazdasági és Közlekedési Minisztérium, főosztályvezető Közszolgáltatások Szervezése Főosztály), Tímár János (Nemzeti Közlekedési Hatóság, szakmai főtanácsadó), Fridrich Imre (munkavállalói képviselő, Vasutasok Szakszervezete) és Halasi Zoltán (munkavállalói képviselő, VDSZSZ Szolidaritás). A megbízások február elsejétől hatályosak.

Kákosy Csaba a MÁV START Zrt. vezetésétől utasbarát szemléletet vár el. Szerinte alapvetően nem pénz kérdése, hogy a szerelvények tisztábbak, a pénztárak előtti sorok rövidebbek, a vonatok pontosabbak legyenek.

Kákosy Csaba szerint január 2-án nem az okozott problémát, hogy egy téves időjárási helyzetértékelésnek tulajdoníthatóan kevesebb vonat járt. Hanem az, hogy a vasúttársaság nem kezelte megfelelően a kialakult helyzetet, nem tájékoztatta megfelelően sem a pályaudvarokon várakozó utasokat, sem a nagyközönséget. A miniszter ezért kezdeményezte 2008. január 3-án a MÁV-START Zrt. igazgatósági tagjainak felmentését, a felügyelő bizottság megújítását.