szerző:
hvg.hu

Tiltakozik Salgótarján polgármestere a Budapest és a nógrádi megyeszékhely közötti közvetlen vasúti kapcsolat megszüntetése miatt. A szabolcs megyei önkormányzat is elfogadhatatlannak tartja az új menetrendet.

A városnak az infrastruktúra fejlesztésére , nem pedig a leépítésére és a vasútvonal bezárására van szüksége - írja közleményben Székyné Sztrémi Melinda (Fidesz), arra reagálva, hogy a közlekedési tárca úgy döntött, megszűnik a közvetlen vasúti kapcsolat Salgótarján és Budapest között.
   
A polgármester emlékeztet a szocialisták 2006-ban tett ígéretére, miszerint Salgótarjánból egy óra alatt elérhető lesz Budapest. A valóságban azonban - teszi hozzá - a 2002 óta halálútnak is nevezett 21-es főúton még csak "itt-ott" készült el a négysávosítás, a határhoz vezető vonatközlekedést pedig "teljesen magára hagyták". 2009 végére "a szocialisták kormányzásának eredményeként immár a vonatok sem fognak eljutni Budapestről Salgótarjánba" - írja.
   
A fideszes városvezető a helyi szocialista politikusokat is hibáztatja a döntésért. Úgy fogalmaz: "Itt az ideje, hogy Boldvai László szocialista országgyűlési képviselő és Dóra Ottó, az MSZP városi frakcióvezetője a kormányzati megszorítások elvtelen támogatásán és egymás vállon veregetésén túllépve végre tényleg tegyenek valamit a salgótarjániakért."

Hónig Péter közlekedési miniszter kedden jelentette be, hogy Budapest, illetve Eger, Salgótarján, Hódmezővásárhely és Szekszárd között megszűnik a közvetlen vasúti kapcsolat, és a megyeszékhelyeket a tervezet szerint sűrűn közlekedő buszjáratok kötnék össze a fővárossal.

Szabolcs is aggódik

A fideszes többségű Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Önkormányzat "döbbenetesnek" tarja és tiltakozik amiatt, hogy a halmozottan hátrányos helyzetű térséget érinti a legnagyobb mértékben a vasút átalakítási terv - mondta Seszták Oszkár közgyűlési elnök.

A kedden közzétett minisztériumi tervek Szabolcsot 276 kilométeren érintik, a megye 11 vonalából kettőben részben, ötben pedig teljesen leállnának a szerelvények - emlékeztetett a térségi helyhatósági vezető. Kijelentette: ez elfogadhatatlan a régió számára, hiszen "a vasútnak vidékmegtartó szerepe van", s ez a hatás különösen nagy jelentőséggel bírna a halmozottan hátrányos helyzetű térségekben, így Baktalórántháza, Csenger, Fehérgyarmat, Mátészalka, Nyírbátor és Vásárosnamény körzetében, amelyeket kivétel nélkül érintenek az elképzelések.