szerző:
hvg.hu

Kétségbeesett blogbejegyzések, az ígérgetések helyett tetteket sürgető lakossági felszólalások jelzik, hogy elfogyott a pátyiak türelme. A főváros nyugati agglomerációjában található településen mindennapossá váltak a dugók, elviselhetetlen a forgalom, a zaj és a szmog.

Különösen az elmúlt négy-öt évben vált drámaivá a helyzet – mondta el érdeklődésünkre Michels Gábor, Páty alpolgármestere. A környező falvak – Telki, Budajenő – Dél-Buda és Dél-Pest felé irányuló forgalma korábban is Pátyon keresztül jutott el az M1-es autópályára. Ám a térség fejlődésével – tíz év alatt a három település összlakossága 70 százalékkal gyarapodott - jelentősen megnőtt a Pátyon áthaladó járművek száma.

A legforgalmasabb csomópontban, a falu központjában található Iskola utcában – itt áll az óvoda, az iskola és a polgármesteri hivatal épülete is – egy-egy átlagos hétköznapon, reggel 7-8 óra között, 800-1000 autó halad át – vázolja a helyzetet Michels Gábor. A helyiek elkerülő út megépülésében reménykednek.

A Pátyot, Telkit és Budajenőt magában foglaló régióban lakóknak húsz éves álma a közvetlen autópálya-kapcsolat – vagyis a térség és az M1-es autópálya összekötése. Saját erőből az önkormányzatok nem képesek megvalósítani ezt a fejlesztést, az országos tervekben pedig egyelőre nem szerepel egy ilyen út megépítése.

Michels Gábor elmondása szerint Páty ugyan próbál majd pályázni, de már előre látszik, hogy az így kapott összeg sem lesz elegendő egy ilyen nagyszabású beruházáshoz. „Csak abban bízhatunk, hogy a régió iránt érdeklődő fejlesztők között akad valaki, akivel összefogva sikerül valóra váltani álmunkat – reménykedik Michels Gábor.