szerző:
MTI

Pécsen elkezdődhet egy modern, környezetbarát, és becslések szerint mintegy 100 milliárd forintba kerülő közösségi közlekedési rendszer kialakítása azzal a két megvalósíthatósági tanulmánnyal, amelyre 750 millió forintot fordíthat a helyi önkormányzat.

"Az egyik dokumentum a kötöttpályás közlekedésre vonatkozó elképzeléseink megvalósíthatóságára, a másik a kötöttpályás és a buszközlekedés közötti összhang megteremtésének lehetőségeire keresi a választ" - mondta Páva Zsolt (Fidesz), Pécs polgármestere hétfőn a baranyai megyeszékhelyen, azt követően, hogy Vér Ivánnal, a projektben közreműködő KIKSZ Közlekedésfejlesztési Zrt. vezérigazgatójával, valamint Merza Péterrel, a Pécsi Városfejlesztési Nonprofit Kft. ügyvezetőjével aláírta a tanulmányok támogatási szerződését.
   
A polgármester hangsúlyozta: azt nem lehet ígérni, hogy öt év múlva ismét villamos közlekedik Pécsen, azt azonban igen, hogy a vissza nem térítendő európai uniós és hazai forrásokból készülő tanulmányok megmutatják, melyek lehetnek a helyi közlekedés átalakításának lehetséges irányai, s ahhoz mennyi pénzből, milyen beruházások szükségesek.
   
Vér Iván arról szólt, hogy becslések szerint a költség-haszon elemzéseket is tartalmazó hatástanulmányokat mintegy 100 milliárd forintos nagyságrendű, Európában egyedülálló fejlesztés követheti. "A pénz nagy részének előteremtéséhez a város szintén pályázhat európai uniós támogatásokra" - jegyezte meg.
   
Merza Péter rámutatott: a pécsi elképzelések egyedisége abban áll, hogy a város nem egy meglévő rendszer rekonstrukciójában vagy bővítésében, hanem egy teljesen újban gondolkodik, amit európai uniós nagyprojekt keretében, zöldmezős beruházásban valósítana meg. "Optimális esetben a fejlesztéshez 5-7 év szükséges, és bízunk abban, hogy ha megvalósul, a tömegközlekedés népszerűbbé válik Pécsen" - mondta.
   
Páva Zsolt utalt rá, több probléma is van, ezek arra késztetik a várost, hogy egyfajta paradigmaváltást érjen el a tömegközlekedés területén.  Pécset észak-nyugatról hegyvidék határolja, dél felé terjeszkedését ugyanakkor egy kelet-nyugati vasúti tengely akadályozza, továbbá a belváros irányából két felüljárón lehet a Kertvárosba jutni.
   
"Reményeink szerint egy új rendszerrel komoly megtakarítások érhetőek el a tömegközlekedésben, és megkezdődhet az elővárosi parkolórendszer kialakítása is" - jegyezte meg a politikus, aki - bevallása szerint - kíváncsian várja a készülő megvalósíthatósági tanulmányok megállapításait, javaslatait.
   
Pécsen 1913 és 1960 között közlekedett villamos, a villamoshálózat újbóli kiépítésének ötlete gyakran felvetődik, korábban sokszor kampánytémává is vált. A hálózat felszámolásának  anyagi okai voltak. A városnak nem volt elég pénze a szükséges karbantartásokra, fejlesztésekre, s inkább a buszközlekedést helyezte előtérbe.
   
Egyes vélemények szerint ha újra lenne villamos, az javítaná, felgyorsítaná a közlekedést Kertváros és a belváros kötött, de létjogosultsága csak akkor lehet, ha azoknak, akik most autóval közlekednek a két városrész között, legalább a fele biztosan a villamost választaná.

HVG Pártoló Tagság program

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!
MR1 Kossuth Rádió Itthon

Megmaradhat a pécsi Gandhi Gimnázium

A kormány az év elején döntött a súlyos működési zavarokkal küszködő és lassan két éve határozatképtelen Gandhi Közalapítvány nonprofit társasággá átalakításáról, így biztosítottá vált az ország egyetlen roma nemzetiségi gimnáziumának jövője is - értesült az MR1 Kossuth Rádió.

MTI Itthon

A pécsi szórakozóhelyeket járja végig a helyi önkormányzat

Űjra megvizsgálják, hogy a szórakozóhelyek megfelelnek-e a tűzbiztonsági előírásoknak, vannak-e biztonságosan használható menekülőútvonalaik. Felülvizsgálják a működési engedélyeiket, valamint azt is, hogy az üzemeltetők betartják-e az azokban foglaltakat.