szerző:
hvg.hu

Pontosítást, majd helyreigazítást kért a Magyar Narancstól a második kerületi önkormányzat sajtóreferense a Heti Válasszal kötött együttműködési megállapodásról szóló cikkhez. A lap weboldalán közzétették Balaton Balázs levelét, és egyben tételesen cáfolták az abban leírtakat.

A Magyar Narancs a héten írt a Heti Válasz és a második kerületi önkormányzat között létrejött tavalyi szerződésről, amelyben egyebek mellett az is szerepel, hogy a hetilap a megállapodás részeként nem ír semmi sértőt a kerületről. A szerződés egyéb pontjai a Pest-Budai Látkép című mellékletben való megjelenésre vonatkoznak.

A 2011-re vonatkozó szerződésből az is kiderül, hogy a lap a kerülettől a melléklet támogatásáért – és a kedvezőtlen információk elhallgatásáért – havi 275 ezer forintot, év végéig tehát összesen 3 millió 300 ezret (plusz áfát) kapott – írta a Magyar Narancs. A második kerülettől korábban azt állították, hogy a Heti Válasszal csak úgynevezett barter-megállapodása volt, vagyis pénzt nem utaltak, de valamilyen ellenszolgáltatást nyújtottak a lapnak.

Balaton Balázs második kerületi sajtóreferens először pontosítást kérő levélben, majd helyreigazítási kérelemben küldte el észrevételeit a Magyar Narancsnak. Egyebek mellett azt írta, hogy a II. kerületi önkormányzat soha nem fizetett a Heti Válasz Kiadó Kft.-nek melléklettámogatást. Jelezte azt is, hogy sem az önkormányzatnak, sem annak cégeinek jelenleg sincs érvényes melléklettámogatási szerződése a hetilappal.

A levélre reagált a Magyar Narancs is, tételesen. A lap szerint nem igaz, hogy a második kerületi önkormányzat soha nem fizetett a Heti Válasznak melléklettámogatást. A Heti Válasszal a Budai Látkép című melléklet támogatásáról a Budai Polgár Nonprofit Kft. kötött szerződést, amely az önkormányzat 100 százalékos tulajdonában álló cég, ügyvezetője pedig Balaton Balázs, a kerület sajtóreferense.

Jelezték azt is, hogy a cikkben 2011-es megállapodásról írtak, így sosem állították, hogy az önkormányzatnak illetve cégeinek most is lenne megállapodása a Heti Válasszal.

A Magyar Narancs reakciójában jelzik azt is: Balaton Balázs levelében „mélyen hallgatott” a cikk fő állításáról, vagyis arról, hogy az önkormányzat nem csak a mellékletben való megjelenésért fizetett, hanem azt is a szerződésben kötötte ki, hogy a Heti Válasz nem írhat olyan cikket, amely az érdekeit sérti.