Pótjegyet vezetnének be a gyorsvonatokon

Utolsó frissítés:

Szerző:

Címkék: gyorsvonat; pótjegy;

Április közepétől a gyorsvonatokra is pótjegyet kell váltani, pontosabban minden távolsági vonatra külön-külön meg fogják határozni, hogy kell-e érte extra díjat fizetni száz kilométernél hosszabb útra – írta az iho.hu közlekedési portál. Az NFM a hvg.hu-val közölte: náluk nincs döntés vasúti pótjegyek bevezetéséről.

Véglegesen eldőlt, hogy áprilistól pótjegyet vezetnek be a gyorsvonatokra is – értesült az iho.hu. A portál szerint arról van szó pontosabban, hogy konkrétan minden távolsági vonatra külön-külön meg fogják határozni, hogy kell-e érte extra díjat fizetni száz kilométernél hosszabb útra.

A pótjegy árára a beszámoló szerint az lenne a kézenfekvő megoldás, hogy egyezzen meg az IC-knél és a kiemelt buszoknál fizetendő, 150 forintról induló zónásított díjjal, így akkor az IC a helybiztosítás – szintén megemelt – összegével lenne drágább a gyorsnál.

De az iho.hu úgy tudja, nem biztos, hogy a döntéshozók ezt a megoldást választják. A gyorspótjegyet eredetileg április 1-jétől kívánták alkalmazni, most úgy látszik, hogy a húsvéti ünnepek ne okozzanak problémát, inkább a hónap közepén jön az emelés.

A beszámoló szerint a bevételek növelését – esetleg a kiadások csökkentését – akaró szaktárca, illetve a közlekedési szakembereket inkább felmutató segédintézményei először valamennyi távolsági vonaton megtett utat drágították volna. E szerint minden O betűs – azaz országos – járatra kellett volna pótjegy.

A MÁV-Startnál viszont az iho.hu szerint kézzel-lábbal tiltakoztak az emelés ellen, szerintük ez utasvesztést eredményez majd. A gyorsvonatok tényleges költsége a ritkább megállás miatt inkább kisebb, mint a személyeké, persze csak ha azonos járművek ugyanannyi utast visznek. Ez volt a fő indok, amikor 1991 júniusában megszüntették a gyorspótjegyet – tette hozzá a portál.

Az általános gyors- vagy O-pótjegy sok anomáliát okozott volna, így viszont "a tarifarendszer további szétcincálásaként, a Baross Gábor-i egységes rendszer eróziójaként értelmezhető majd a változás" – írta az iho.hu.

A MÁV-Start szakemberei még lőttek néhány szépítő gólt, a bérleteseknek és a 100 kilométernél rövidebb távra utazóknak nem kell majd pótjegy, de a meccset elvesztették – fogalmaz a portál, amely szerint ez persze újabb kérdéseket vet fel. "Mi van, ha a 160 kilométeres utat két 80-as jeggyel abszolválom" – teszik fel a kérdést.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a hvg.hu érdeklődésére azt közölte, hogy a tárcánál semmiféle döntés nem született a vasúti pótjegyek bevezetéséről.

Friss állások Jobline.hu

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X