szerző:
hvg.hu

Senki sem tudja, miből él Orbán Viktor tanácsadója, Habony Árpád, az RTL Híradó viszont kiderítette a hivatalos lakcímét. Az Aranykéz utcában, egy olyan lapkiadó tulajdonában lévő lakásba van bejelentve, amely 2006 óta csaknem 400 millió forintnyi megrendelést kapott az ötödik kerületi önkormányzattól – hangzott el a kedd esti hírműsorban. Megkérdezték az ügyben a kiadó ügyvezetőjét, de ő nem árulta el, miért van az Aranykéz utcai lakásba bejelentve Habony Árpád.

Orbán Viktor tanácsadója a Fidesz más vezetői mellett Rogán Antal ötödik kerületi polgármesterrel, a párt országgyűlési frakciójának vezetőjével is jó viszonyt ápol. Azt viszont nem tudni, hogy Habony Árpád hivatalosan milyen minőségében segíti a kormány munkáját. Hivatalos tájékoztatás szerint nincs szerződése ugyanis sem a Miniszterelnökséggel, sem a Fidesz-frakcióval, sem az ötödik kerületi önkormányzattal. Ugyanerről az Index is írt már egyébként 2012-ben.

Így azt sem tudni, miből telik neki luxusautóra, amellyel a Szerb utca 9. előtt szokott parkolni. Ebben a házban vásárolt lakást az ötödik kerületi alpolgármester és fideszes polgármesterjelölt, Szentgyörgyvölgyi Péter is, az Együtt-PM szerint gyanúsan olcsón – mondták a kedd esti RTL Híradóban.

Habony Árpád cégéből, a Színes Tinták Bt. pénzéből biztosan nem telik luxuskiadásokra, mivel a társaságnak 2011-ben és 2012-ben a bevallás szerint 0 forint bevétele volt, tavaly pedig 128 ezer forint vesztesége. Ebből a cégkivonatból derült ki Habony Árpád lakcíme is, ami nem a Szerb utca 9., hanem az Aranykéz utca 4-6.

A földhivatali bejegyzés szerint a lakás, ahová Habony be van jelentve, nem az övé, hanem az Impress-Régió Kiadó Kft.-é, a kapucsengőn is a cég neve szerepel.

A társaságnak szerződése van az ötödik kerületi önkormányzattal: kiadják a Mai Belváros című lapot, amelyben a belvárosi önkormányzat hirdet. Míg 2006-ban még 3,6 millió forintnyi hirdetést helyezett el az ötödik kerület a lapban, 2007-ben már 45, 2010-ben pedig 83 millió forintnyit. 2012-ben 67 millió volt ez az összeg az átlátszó.hu adatai szerint.

Kereste az RTL Híradó az Impress-Régió Kiadó Kft. ügyvezetőjét. Karalyos József egy levelet küldött, amelyben nem cáfolta, hogy Habony hozzájuk van bejelentve, de szerinte a cég magánügye, mire használja az ingatlanát.

Keresték Habony Árpádot, de nem érték el. Idézték viszont a hvg.hu korábbi videóját, amelyben Orbán Tanácsadója azt hangoztatta, hogy ő szerinte nem közszereplő, ezért nem válaszol semmire.

Cikk megosztása
Címkék