szerző:
MTI

Budapest nem egyszemélyes birodalom, a város európaiságának záloga egy olyan autonóm városvezetés lehet, amely a jövőbe néző, vízióval rendelkező várospolitikát képvisel – erről beszélt kedden a Magyar Liberális Párt főpolgármester-jelöltje. Fodor Gábor, a párt elnöke szerint megkezdődött Magyarországon a liberális politikai oldal építése, országszerte 310-en indulnak az önkormányzati választásokon polgármesterjelöltként, illetve képviselőjelöltként a támogatásukkal. Úgy vélte, hogy Tarlós Istvánnal szemben Bodnár Zoltán komoly ellenzéki alternatíva.

Fodor Gábor szerint ahogy az országgyűlési választáson nem volt programja a Fidesznek, úgy Tarlós Istvánnak sincs főpolgármesteri programja.

Hangsúlyozta: nem igaz az, hogy a liberális értékrend elveszítette az erejét, és Észtországra, Lengyelországra utalva arról beszélt, hogy több posztkommunista országnak is lényegében liberális vezetői vannak. Eközben Magyarország az európai mezőnyben folyamatosan leszakad az illiberális politikával – mondta.

Bodnár Zoltán szerint Orbán Viktor tusnádfürdői beszéde után nyilvánvalóvá vált, hogy az önkormányzati választás nem egyszerűen a Fővárosi Közgyűlés, a főpolgármester vagy a kerületi vezetők megválasztásáról szól. Hozzátette: a liberálisoknak alternatívát kell felmutatniuk az illiberális politikával szemben.

Szerinte szakítani kell azzal a szerepfelfogással, hogy csak a város üzemeltetésére szerződnek, ehelyett újra távlatokban kell gondolkodni, professzionális várospolitikára van szükség.

Az MLP jelöltje mítosznak nevezte, hogy egy városnak elemi érdeke volna, hogy a vezetése "azonos színű" legyen az éppen kormányon lévőkkel. "Ha Orbán bünteti Budapestet, a saját támogatóit is bünteti, nem csak a szabadelvűeket" – fogalmazott.  

Bodnár Zoltán egyebek mellett közlekedési fejlesztéseket, tízezer parkolóhelyet, alacsonyabb parkolási díjakat, a Népliget és a Városliget felújítását, a hajléktalanok büntethetőségének megszűnéséért való fellépést és online helyi népszavazásokat ígért a fővárosiaknak.

A 3-as metró a főpolgármester-jelölt ígérete szerint a repülőtértől Káposztásmegyerig, a 4-es metró pedig Újpalotától Budaörsig érne. Bodnár Zoltán intermodális csomópontokat alakítana ki az Etele téren, illetve a Keleti pályaudvarnál, befedné a pesti alsó rakpartot, és Párizshoz hasonlóan visszaadná a folyópartot a városlakóknak.

Használatarányos menetdíjat vezetne be a BKK járművein, felújítaná a Millenniumi Földalatti járműveit, zöldterületté alakítaná a Déli pályaudvart, az oktatásba magántőkét vonna be.

Beszélt egy úgynevezett City-koncepcióról is, amelynek lényege, hogy a bel-budai és a hegyvidéki kerületekből, valamint pesti városmaghoz tartozó kerületekből egy-egy elöljárósági kerületet hozna létre, amelyeket szerinte fővárosi hatáskörben, de önálló egységként kellene kezelni.

HVG Pártoló Tagság program

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!