szerző:

Ráadásul le is bontanák, hogy parkolót építsenek a helyén - már persze ha nem kacsa az állítólag "kormányközeli forrásból" származó hír.

   

©

A mai Déli pályaudvar szerepét a Kelenföldi pályaudvar veszi át - írja kormányközeli forrásokra hivatkozva a Széles Gábor-közeli Magyar Hírlap internetes oldala. A vasúti síneket felszednék, a területen P+R parkolót létesítenének. "Ez azért lenne praktikus, mert a Délit most több villamos- és buszjárat is érinti, és a 2-es metró végállomása is itt van. Így a Budára érkező autósok, letéve kocsijukat, tömegközlekedéssel érhetik el majd innen a belvárost" - olvasható lapban.
    Ez az okoskodás azonban igencsak gyöngécske, hiszen a Déli pont olyan frekventált területen van, ahová nem újabb autókat kell vonzani. Éppen ellenkezőleg, Bel-Budának azon a részén is inkább csillapítani kellene a gépkocsiforgalmat. "Az utóbbi években Kelenföld szerepe egyértelműen megnőtt, többek között azért, mert a „hetes” buszok Etele téri végállomása mellett a 4-es metrónak is itt van az utolsó megállója. Mindezek mellett az agglomerációba induló Volán-járatok végállomása is itt található" - érvel tovább a pályaudvarzárás mellett a Magyar Hírlap. Lazán megfeledkezve arról, hogy Kelenföldnek ezek az előnyei akkor is megmaradnak, és akik akarnak, azok akkor is átszállhatnak a dél-budai állomáson, ha a Délit nem zárják be...
    Nem csupán nyugat-európai példák igazolják azt, hogy mindenhol értéknek tartják, ha a pályaudvarok a lehető legközelebb vannak a városközponthoz. A budapesti Déli utasforgalma napi 10-12 ezer fő; mindennap ennyi embernek okozna kényelmetlenséget és hosszabbítaná meg az utazási időt, ha a Dunántúlról érkező vonatokról már Kelenföldön le kellene szállni.