Most a buszok téli gumijai, illetve ezek hiánya miatt kényszerült magyarázkodásra a BKV.

A BKV hegyvidéki járatait téli gumikkal szerelték fel, míg a többi vonalon négyévszakos gumikkal közlekednek a buszok – mondta Bolla Tibor, a BKV vezetője a Népszabadságnak.

Azután kérdezték meg, hogy Nemes Gábor, az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke közölte, a BKV járműveinek többségén a pénzhiány miatt nincs téli gumi, erről pedig levélben kért magyarázatot a BKV-vezértől.

©

Bolla Tibor a lapnak úgy reagált, hogy egyrészt azért nincs minden járaton téli gumi, mert nem minden típusra gyártanak, másrészt egy csuklós busz téli abroncsgarnitúrája 800-900 ezer forint, és több száz ilyen busz jár a fővárosban.

A vezérigazgató ezen kívül a lapnak megerősítette az Index információját, miszerint utasbiztonsági okból leállították az 1-es villamos mozgólépcsőit és liftjeit. Magyarázata szerint a vonal új távfelügyeleti rendszere még nem készült el, ellenőrizetlenül pedig nem működtethetik a berendezéseket.

A mozgólépcsőket eddig felügyelő biztonsági őröket nem a BKV, hanem a Budapesti Közlekedési Központ foglalkoztatja. A BKV vezetője azt mondta, nem tudja, hogy az őröket finanszírozási nehézségek miatt rendelték-e vissza. Az Index kedden azt írta, hogy a mozgólépcsőket felügyelő biztonsági őrök bérére nem jut pénz.