szerző:
hvg.hu
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Nyilvánosságra kerültek a Rogán Antal vezette "propagandaminisztérium" első szerződései: a "szomszéd" Csetényi Csaba mellett feltűnik egy informatikus is, aki az augusztus 20-i tűzijáték megszüntetésére egykor sikeres Facebook-kampányt indított, ami aztán megalapozta a tűzijáték költségvetésének csökkentését.

Közzétette a kormány a Rogán Antal vezette miniszterelnöki kabinetiroda tavaly újonnan megkötött, illetve a Lázár János vezette Miniszterelnökségtől „megörökölt” szerződéseit.

Az új szerződések közül a legnagyobb tétel a beléptetési kvótáról és a növekedésösztönző csomagról szóló kormányzati kampány kommunikációja, melyet a kabinetiroda 1,2 milliárd forint értékben kötött a Network 360 Reklámügynökség Kft.-vel és az Afffiliate Network Kft.-vel. Mindkét társaság Csetényi Csaba, a HG-csoport egyik tulajdonosa érdekeltsége, akit a közvélemény szélesebb körben Rogán Antal Pasa parki szomszédjaként ismerhetett meg.

Az Egyesült Reklám Konzorcium – HG 360 Reklámügynökség Kft. + Affiliate Network Kft. egyike volt annak a három konzorciumnak, melyek tavaly szeptemberben győztek a Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH) 25 milliárdos reklámtenderén. Így kizárólag ők jogosultak az NKOH alá tartozó intézmények, kormányzati szervek, állami cégek kommunikációjára, reklámozására és arculatformálására.

©

A többi, a kabinetiroda által tavaly ősszel újonnan kötött szerződés néhány milliós összegű, többségük szaktanácsadásról (PR, kommunikáció, informatika), fordításról szólnak. Köztük például Patrick Egan, a Freedom House korábbi regionális igazgatója cégével kötött szerződés a kormány nemzetközi kommunikációjának támogatásáról (14 millió forint), vagy Mernyó Ferenc informatikai szakemberrel kötött szerződés, aki arról híresült el, hogy Pics to You felhasználónéven indított Facebook-csoportot alapított: a „Mondjunk le az aug. 20-i tüzijáték élményéről az árvízkárosultak javára” címmel futó gerillakampány pár hét alatt több mint negyedmillió támogatót gyűjtött – a kezdeményezést a kormány is napirendjére tűzte: még ha a tűzijáték nem is maradt el, megmagyarázta, hogy miért lett olcsóbb.

A Kabinetiroda költségvetésébe került az Internetkon szervezése épp úgy, mint a Századvég Politikai Alapítvány vezette nemzetközi konzorcium támogatása is, ami a kormány politikájának az észak-amerikai képviseletét, lobbitevékenységet díjaz 1,360 milliárd forint értékben.

HVG Pártoló Tagság program

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!