szerző:

"Orbán Viktor és kormánya láthatóan nem tiszteli a budapestiek napi erőfeszítéseit" – ez áll abban az indítványban, amelyet ellenzéki fővárosi képviselők terjesztettek be, s amely nyomán Tarlós Istvánnak csütörtökre rendkívüli közgyűlést kellett összehívnia.

Összehívta a Fővárosi Közgyűlés rendkívüli ülését csütörtökre Tarlós István főpolgármester ellenzéki indítványra. A kezdeményezők azt szeretnék, hogy a testület tárgyaljon a budapesti közösségi közlekedés idei finanszírozási kérdéseiről.

A budapest.hu oldalon közzétett meghívó szerint a napirendi pontok között szerepel a HÉV államosítási tervének, valamint a fővárosi alapszolgáltatások idei finanszírozási kérdéseinek a megtárgyalása.

©

A január 6-i dátumozású kezdeményező indítványban az ekllenzéki képviselők a rendkívüli közgyűlés összehívását azzal indokolták, hogy bizonytalanná vált a budapesti és az agglomerációs közösségi közlekedés jövője, valamint veszélybe kerültek a főváros olyan alapszolgáltatásai is, mint a közvilágítás, a közterületek takarítása, a hómentesítés, a parkgondozás, a kéményseprés vagy épp a színházaink működése.

Orbán maga hozta létre a problémákat, de nem kezeli azokat

"Orbán Viktor és kormánya láthatóan nem tiszteli a budapestiek napi erőfeszítéseit, és nem veszi figyelembe a fővárosiak által a központi költségvetésbe befizetett napi 18 milliárd forintnyi adót, és a jövőben láthatóan nem kíván foglalkozni azokkal a fővárosi problémákkal, amelyeket egyébként ő maga hozott létre" – áll a meghívóba szereplő, a közgyűlés összehívását eredményező ellenzéki indítványban. Mint írták, az adótörvények decemberi módosítása, a közösségi közlekedés finanszírozásában való állami szerepvállalás folyamatos csökkenése veszélybe sodort minden fővárosi alapszolgáltatást.

A közgyűlési meghívóban Tarlós István arról tájékoztatott, hogy a törvény értelmében 15 napon belül össze kell hívnia az ülést, ha azt a képviselők legalább egynegyede indítványozta.

Mint arról beszámoltunk, a Főváros az államtól még jelentős összeget vár a BKV finanszírozásához, mivel az idei járandóság 20 milliárd forinttal kevesebb, mint tavaly. A főpolgármester már korábban kilátásba helyezte, hogy ha az állam nem finanszírozza meg a fővárosnak ezt a feladatát, leállítja az agglomerációs járatokat. Oroszországi látogatása idején aztán a parlament elfogadott egy korábban homályban tartott törvénymódosítást arról, hogy a főváros köteles adóbevételeit a BKV finanszírozására fordítani, igaz, cserébe több pénzt kap a kerületektől iparűzési adóból. Tarlós erre akkor nyilvánosan úgy reagált, hogy a kormány gyakorlatilag megszüntette az agglomerációs közlekedést. A probléma rendezése érdekében sor került egy beszélgetésre közte és Orbán Viktor között, de az is rosszízűre sikeredett.