szerző:
hvg.hu

A szakértők szerint balesetveszélyessé vált a Déli pályaudvar melletti ötemeletes üzemi- és irodaépület burkolata, ezért a MÁV megkezdte a kőlapok bontását. Várhatóan két hónapig tart a munka, a gyalogosokat védőtető és mobilkerítés óvja. A bontás a vonatokat nem befolyásolja, de lesz olyan peron, amelyet lezárnak egy időre.

Több szakértő is úgy véli, hogy épületszerkezeti és konstrukciós hibák miatt balesetveszélyessé vált az utcán közlekedőkre a 40 éve épített, ötemeletes épület burkolata. Az irodaépület elöregedett: kezdenek kilazulni az ablakpárkányok, elmozdulni a burkolatkövek, tavaly augusztusban egy kőlap már le is esett.

A három centi vastag külső kőburkolatot a teljes homlokzatról le kell szedni, mert egy-egy rész javítgatásával már nem lehet megoldani a problémát.„A jelenlegivel azonos konstrukciójú homlokzat helyreállításra az érvényben lévő műszaki, építészeti, hőtechnikai és tűzvédelmi előírások sem biztosítanak lehetőséget” – fogalmaznak a MÁV közleményében.

A bontást a Strabag PFS Zrt ipari alpinistái végzik kisgépekkel és szerszámokkal. A teljes homlokzat körülbelül 2400 négyzetméternyi kőburkolatát várhatóan két hónap alatt szedik le. A homlokzat egyébként 410 méter hosszú.

Az épület két rövid oldalán kezdik a munkát, ezek a gyalogosokat nem érintik. Ezután következik majd a vasút felőli, 180 méteres rész. Az utolsó fázisban kerül sorra a Kosciuszkó Tádé utcai front, ahol a járda érintett részén lesz védőtető és palánk, hogy az üzletekbe, irodákba be lehesse jutni.

A kivitelezés időszakára az első vágányt és peronját két-három hétre lezárják, de a többi sínpáron zavartalan lesz a vasúti közlekedés.

A figyelemfelkeltő táblák mellett a gyalogosokat mobilkerítés is védi, és az elkerített munkaterületek közelében biztonsági őrök is segítenek a tájékozódásbanközölték.

Itt kell megjegyezni, hogy a MÁV közleményében kizárólag az irodaház burkolatának bontásáról van szó. Nemrég újra felmerült ugyanis, hogy a kormány gondolkodik a Déli pályaudvar lebontásán, és az állomás helyén állítólag zöld felületet alakítanának ki. A kormány azt kérte a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumtól, hogy tegyen javaslatot arra, milyen feltételek mellett lehetne bezárni a Délit, valamint parkot kialakítani a helyén – mondta Lázár János a január 21-i Kormányinfón. Az érvelések szerint a Déli feladatait a Kelenföldi pályaudvar átvehetné, döntés ugyanakkor még nincs az ügyben.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!