szerző:

Nyilvánvalóvá vált a diákok számára, hogy jó tankönyv hiányában a füzetből készülnek az érettségire, elfogadták, hogy nincs kétnyelvű atlaszuk, valamint azt is, hogy a Klik még színes krétára sem ad pénzt a tanároknak - írja egy diák a miskolci Herman Ottó Gimnáziumból, melyet Balog Zoltán miniszternek címzett.

A diákok is megfogalmazzák véleményüket a közoktatásban uralkodó állapotok kapcsán. A Herman Ottó Gimnázium diákjai korábban az iskolarádióban is méltatták tanáraik kiállását, mikor felszólaltak az oktatási rendszer tarthatatlansága miatt. Az iskola egy diákja levélben fordult a nyilvánossághoz, hogy elmondhassa, ők milyen gondokkal találkoznak a hétköznapok során.

"Várunk arra, hogy mikor hallgat meg valaki" – írja bevezetőjében a névtelenséget kérő hermanos diák a Borsod Online-on, majd sorolni kezdi a problémákat. Tapasztalata szerint már általános iskolában is rengeteg felesleges dolgot tanítottak meg neki a tanterv alapján, azonban ekkor még nem gondolta, hogy ez milyen gondot jelent, ugyanis "a diák dolga az, hogy tanuljon", bár rengeteg feleslegesnek bizonyuló információt nyomtak beléjük.

Azonban a középiskolai felvételit szükségesnek tartja, ugyanis neki is tanulnia és küzdenie kellett azért, hogy hermanos lehessen, ez az ösztönzés és a mérce pedig szükséges a közoktatásban szerinte, de az már nem mindegy, hogy a központi felvételi milyen szintet üt meg és milyenek a feladatsorok.

©

"Már a legalapvetőbb dolognál is felmerül a probléma, ami mindennek az alapját szolgálná: a tankönyv" – folytatja. Az állami tankönyvlista komolyan érintette tanulmányaikat, szerinte kimondottan gyengére sikerültek az állami könyvek, míg a jó minőségűeket kivezették. Ő kéttannyelvű képzésben vesz részt, ahol ez hatványozottan jelenik meg, ugyanis nincs megfelelő tankönyve, illetve atlasza sem a sikeres felkészüléshez és a nyelvtanuláshoz.

"Számomra felfoghatatlan, ez hogy kerülhetett napvilágra, amikor én, a GYEREK is látom benne a rengeteg hibát, az elírást és pontatlanságot (már a pár 10 és 100 évnyi különbségen meg se lepődök a történelemkönyvemben)."

A mindennapos testnevelés intézményét egyszerűen értelmetlennek nevezte ebben a formájában. Átlagosan 7-8 órájuk van egy nap a diákoknak – ebből is érzékelhető leterheltségük – és ezt követően kell még testnevelő órára is menniük, bár szerinte senki nem vizsgálta, hogy ehhez megvannak-e maradéktalanul a feltételek.

A rossz tankönyvek és a túlterheltség mellett, ha valaki mégis jól teljesít és tanulmányi versenyre szeretne menni, a Klik nem támogatja ezeket a tanulókat – szemben a korábbi évekkel, ahol az intézmények külön terveztek ezekkel a költségekkel. Napjainkban a szülők fizetik a versenyre indulók buszoztatását, de külön "viccesnek tarja", hogy a Klik még a pár száz forintos színes krétát sem fizette ki az iskolának.