szerző:

A párizsi székhelyű Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) is bekapcsolódik szakértőként a köznevelési kerekasztal munkájába a jövőben - közölte Rétvári Bence, az Emberi Erőforrások Minisztériuma államtitkára.

Hetek óta folynak a tárgyalások arról, miként tudja segíteni szakértelmével, nemzetközi tapasztalataival az OECD a köznevelési kerekasztal munkáját - mondta Rétvári Bence államtitkár. Az egyeztetések alapján az OECD szakértői már valószínűleg jelen lesznek a kerekasztal két hét múlva esedékes és azt követő ülésein. 

A szakértők elsősorban a szervezet korábbi kutatásai alapján a többi ország adataival összehasonlítva mutatják be a magyar oktatási rendszer erősségeit és gyengeségeit. Emellett felmerült annak a lehetősége is, hogy az OECD két-három fontosabb témáról mélyebb elemzést készít, illetve a kerekasztal zárásaként, az ott elhangzottak alapján összefoglalót, stratégiai jellegű tanulmányt állít össze.

Rétvári Bence közölte, hogy a köznevelési kerekasztalon meghatározott feladatlista és a munkacsoportok összeállítása is a korábbi OECD-országjelentések oktatási részeinek figyelembevételével történt. Fontos, hogy reális kép legyen más országok oktatásának tartalmi kérdéseiről, "nemzetközi összehasonlításban tudjuk értékelni a magyar adatokat" - tette hozzá.

Azt mondta, abban bíznak, hogy a nemzetközi példák és jó gyakorlatok bemutatása segítheti a magyar oktatási rendszerből kikerülő fiatalok nemzetközi versenyképességét. Az OECD bekapcsolódásáról szóló egyeztetéseken Andreas Schleicher, a szervezet oktatásügyi és készségfejlesztési igazgatóságának vezetője üdvözölte a kezdeményezést.