szerző:

Technikai gondok miatt vasárnapról hétfőre halasztották a genfi járat indulását, de az elhalasztott út sem volt problémamentes. Az utasok között eluralkodott a pánik, végül mindenki szerencsésen földet ért.

Nem alakult valami szerencsésen az easyjet vasárnapi Budapest–Genf-járatának útja – beszélte el egy szemtanú az Indexnek.

A gép vasárnap technikai hibák miatt eleve fel sem szállt, majd az új időpontban, hétfő délután sem volt zökkenőmentes a start. Erre többféle magyarázat terjedt az utasok között: a pilóta bejelentette, hogy alkatrészt kellett hozatni Londonból, amit egészen eddig teszteltek, de most már minden rendben van. Más utasok azonban korábban a repülőtéren úgy értesültek, hogy a rossz idő miatt nem indul a gép, és olyan magyarázatot is kaptak, hogy nincs elég stewardess.

Ilyen baljós előjelek után is zökkenőmentes volt az út egészen addig, amíg Genf fölött meredeken emelkedni nem kezdett a gép, miközben a pilóta közölte, hogy előjött ugyanaz a technikai probléma, ami miatt vasárnap nem tudtak elindulni, most pedig nem tudnak landolni.

A lapnak az utas azt mondta, több száz légi útja volt már, de ennyire még sose félt. Az utasok közül valaki sírni kezdett, a pánikhangulat a többiekre is átragadt, ölelgették, nyugtatgatták egymást, de nem sok sikerrel.

Soha nem féltem még ennyire, sírtam, remegtem, nagyon durva volt 

- mondta a lapnak az egyik utas. A szemtanúk szerint a pilóta több kört is megtett a város fölött a géppel, a Flightradar adatai szerint viszont csak egyet körözött pluszban.

Az easyJet közölte: az EZS9334-es járat késlekedésének oka fékhiba volt, a szükséges alkatrészt az Egyesült Királyságból hozatták, a hétfőre tervezett indulási idő pedig azért csúszott 13 óráról 17 órára, mert akkorra készültek el a javítással. A gép fedélzetén a kapitány újra érzékelte a meghibásodást, ezért biztonsági megfontolásokból úgy határozott, hogy landolás előtt még egyszer ellenőrzi a rendszereket – ezért a pluszkör.

Az érintett utasok az easyJet hivatalos ügyfélszolgálatán, a +44 843 104 5454-es telefonszámon tudnak érdeklődni a kompenzációval kapcsolatban.

Samu Ádám, az AIRportal.hu főszerkesztője a lapnak azt mondta, az adatokból úgy látszik, nem volt komoly vészhelyzet.

Az Easyjetnek Airbus A320 és A319-es repülőgépei vannak, a hétfői esetben az Easyjet Switzerland leányvállalat A320-as repülőgépe lehetett az érintett – mondta Samu Ádám.

Cikk megosztása
Címkék