szerző:

Az oktatásért felelős államtitkár szerint a köznevelési kerekasztal résztvevői megegyeztek abban, hogy a Klikre a jövőben is szükség van.

Miután a köznevelési kerekasztal résztvevői értelmezési vitába bonyolódtak azzal kapcsolatban, hogy egyetértettek-e vagy nem a Klik jövőbeli szükségességéről (Palkovics László államtitkár szerint ebben megyegyeztek, míg a Nagycsaládosok résztvevő szervezete, a Nemzet Pedagógus Kar elnöke és a Magyar Zeneművészek és Táncművészek Szakszervezete máshogy emlékezett), az MTI-hez eljutott állásfoglalásában megszólalt az Emmi is.

A köznevelési kerekasztal keddi ülésén a résztvevők egyetértettek abban, hogy a korábbi önkormányzati fenntartású oktatási rendszer megbukott, ahhoz nem szabad visszatérni, helyette állami intézményfenntartóra van szükség, amelynek a struktúráját azonban ősztől át kell alakítani – közölte az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) csütörtökön az MTI-vel. A közleményben azt írták, hogy az egy hónapja alakult kerekasztal eddigi működése már számos eredményt hozott. Döntöttek a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (Klik) finanszírozásának javításáról és megkezdték a tartozásának rendezését. Határoztak arról, hogy bővítik az iskolaigazgatók hatáskörét, rendezik a foglalkoztatási kérdéseket, fejlesztik a pedagógusképzést, átalakítják a továbbképzési rendszert, valamint felülvizsgálják az előmeneteli rendszert, a nem oktatói dolgozók jövedelmi rendszerét, a kerettantervet és a nemzeti alaptantervet is – sorolták.

Kiemelték, a kormány minden felvetést meghallgat, és szinte mindegyikre talál megoldást, nem teljesíthetők azonban az újabb pedagógus-béremelésre irányuló követelések, az ingyenes tankönyvellátást veszélyeztető javaslatok és az iskolák állami fenntartásból kikerülését célzó indítványok. Az Emmi közölte: ahogy "az a köznevelési vitanapon is kiderült, az oktatásból egyértelműen az MSZP–SZDSZ-kormány vonta ki a pénzt az önkormányzatokon és a 13. havi pedagógusbérek megszüntetésén keresztül. A polgári kormány azonban 2010 óta pótolja a pénzt az állami fenntartáson, a pedagógusok béremelésén és az iskolafejlesztéseken keresztül – emelték ki, zárul az MTI-s Emmi-közlemény.