szerző:
hvg.hu

Várhatóan májusban-júniusban megkezdődhet a 3-as metróvonal infrastrukturális felújítása – közölte a főpolgármester.

Most már kiviteli tervekre írták ki a tendereket, és így "valós vagy vélt árfelhajtó kockázatokat nem árazhatnak be az ajánlattevők, mint az engedélyezési terveknél" – mondta Tarlós István a TV2 Mokka című reggeli műsorában.

A főpolgármester szerint nagyon sokat fog mondani az, hogy amikor a pályázók kérdéseket tehetnek fel a tenderekkel kapcsolatban, mennyi és milyen kérdés érkezik majd. Ha 15-30 értelmes kérdés lesz, akkor "nem kell időhúzást feltételezni" – magyarázta Tarlós István.

Megjegyezte, legutóbb azért nem lehetett dönteni a tenderek kérdésében, mert a kormánnyal kötött támogatási szerződésben meghatározott felső limitet a beérkezett ajánlatok 34 milliárd forinttal túllépték.

A főpolgármester nagyon reméli, hogy ez nem ismétlődik meg, és "május-júniusban de facto az infrastruktúrafelújítás is megkezdődhet".

Tarlós István kitért arra is, a 3-as metró életveszélyességéről szóló állítások a szakvélemények szerint nélkülözik az igazságot. Az ezzel való riogatás több mint lelkiismeretlenség – tette hozzá.

40 éves a főváros leglepukkantabb metróvonalának első szakasza

1976 szilveszterén indult meg a forgalom a budapesti 3-as metró első szakaszán, a Deák tér és a Nagyvárad tér között. A következő években újabb részekkel bővült, ma pedig már a metróhálózat leghosszabb vonala a 3-as - és felújítás elmaradása illetve csúszása miatt egyben a legleromlottabb is jelenleg.