szerző:
hvg.hu

Több mint egy évtizede nem sikerül kijavítani a hibás födémszigeteléseket a Baross téri aluljáróban, a kivitelező Strabag a megrendelő szerint válaszra sem méltatja őket.

A napokban a szokásos egy-két vödör helyett öt került ki a Keleti pályaudvar beázó aluljárójába. A Festetics utcai kijárat felé vezető szakaszon évek óta problémát jelent a beszivárgó víz, megtudakoltuk, mikor fogják a problémát egy kicsit szakszerűbb módon kezelni az illetékesek.

A Budapesti Közlekedési Központnak küldött levelünkre a DBR Metró Projektigazgatóság válaszolt. Emlékeztettek, hogy a Baross tér aluljárórendszere ­– az M4-es metróberuházás részeként – két ütemben újult meg, s a jelentősebb esőzéseket követően mind a régi, mind az új aluljárórészben tapasztalható volt nedvesedés.

©

A mélyépítési tevékenységek velejárói a konszolidációs (lecsillapodási) időszak során az illesztéseknél tapasztalható kisebb szerkezeti elmozdulások (dilatációs mozgások), illetve a hőmérséklet változása is hatással van az egyes szerkezetek mozgására. Ilyen esetekben az ezekből adódó hibákat – pl. a szigetelések esetleges hibáit – a vállalkozók vagy a garanciális időszak, vagy a kötelező alkalmassági (szavatossági) időszak keretében kijavítják – nyugtattak meg.

Annak a gyalogos folyosónak a nedvesedését, amelynek elején rendszeresen vödrökkel fogják fel a lecsöpögő vizet, 2004 és 2006 között zajlott szerkezetépítési munkái során kialakított, csapadékvíz elleni födémszigetelésének hibája okozza.

Ezzel kapcsolatban Igazgatóságunk a mérnök bevonásával több helyszíni szemlét is tartott korábban, illetve több alkalommal is utasította a mérnökön keresztül a vállalkozót a hiba kijavítására, a Strabag azonban válaszra sem méltatta Igazgatóságunkat.

Hozzátették, hogy a szerkezetekre vonatkozó kötelező 10 éves alkalmassági (szavatossági) időszak tavaly október 31-én letelt, ettől függetlenül azonban – mivel a hiba bejelentése ezen időszakon belül megtörtént – a DBR továbbra is érvényesíteni kívánja és fogja is az igényét.

Mindemellett az üzemeltető Budapest Közút Zrt.-nek is lehetősége van arra – amennyiben a Strabag továbbra sem hajlandó lépéseket tenni az ügyben –, hogy a hibát esetleg más vállalkozóval kijavíttassa, majd ennek ­a – jelenleg még nem látható – költségeit jogi úton a kivitelezőre hárítsa, ez azonban még további egyeztetéseket igényel – jegyezték meg.

Tehát maradnak a vödrök.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!