szerző:

Erősen veszélyesnek tűnik a Margitszigeten található futókör: a 2017-es vizes világbajnokság építési munkái miatt közvetlenül a sportoló emberek mellett húznak el a teherautók, a védelmükre telepített „korlát” pedig inkább felnyársalná azt, aki véletlenül megbotlik és ráesik. A szigetnek szinte minden része szét van bombázva: babakocsival lavírozó családok, törmeléket kerülgető turisták, anyázó futók nyitották a tavaszi szezont. Ráadásul hétfőtő a parkolót is lezárják.

Tömve volt a Margitsziget az első igazi tavaszi hétvégén, sokan mentek ki sétálni vagy sportolni. Csakhogy a főváros egyik legkedveltebb pihenőhelyén elképesztő állapotok uralkodnak: mivel a sziget a 2017-es vizes világbajnokság egyik helyszíne lesz, gyakorlatilag nincs olyan része, ami ne lenne felbontva/feltúrva/lezárva a csatornázási vagy más építési munkák miatt.

Szombaton jelentette be a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), hogy hétfőtől május végéig lezárják az északi fizető parkolót, mert bővítik, illetve felújítják. A terület várhatóan 2017. május 31-éig munkaterület lesz, ezért a tiltott helyen parkoló gépjárműveket a kivitelező vállalkozó elszállíttatja – tették hozzá.

A kétvégű nyárs egyik felére ráhúztak egy semmit nem érő műanyagot
©

Így megfordulni a parkoló előtti buszfordulóban lehet, parkolni nem. Ez a rész már most is szét van bombázva, a felbontott részt kerülgető autók és buszok kínlódnak az Árpád-hídnál található részen. Aki gyalog érkezik, annak a feltúrt aszfalt helyén kialakult gödrökön, betonpadkákon és törmeléken kell keresztülbotladozni, hogy egyáltalán elérje valamelyik sétáló részt vagy magát a futókört.

Ennél is veszélyesebb azonban az, hogy a budai oldalon közvetlenül a 2015-ben nagy nehezen elkészült futórész mellett haladnak el a kivitelező járművei. Többször magunk tapasztaltuk, hogy nem is akármilyen sebességgel: tehergépek, szállító járművek húznak el közvetlenül a sportoló emberek mellett, akik közül sokan a futás közben zenét hallgatnak, vagy kevésbé figyelnek/számítanak autókra.

Valószínűleg erre jött rá valaki, amikor még korábban megpróbáltak valamiféle leválasztást telepíteni a budai oldalra. A megvalósítás eleve buherálás-díjat érdemelt: vaskarókat helyeztek ki, amire felfűzve egy kifejezetten gyengének tűnő, műanyag hálószerűség került. Csakhogy ezt mostanra a hosszú tél, az időjárás még ki is kezdte, így jelenleg balesetveszélyesen befelé dől az egész, a vasak a futókör felé meredeznek, a háló leszakadt, ha fúj a szél, akkor a futók lába felé tekeredik. Több sportklubtól, iskolától gyerekek is járnak ide csoportosan edzeni, elég, ha valaki meglöki a másikat, és az rosszul esik, rá a karókra. De ez simán előfordulhat pusztán azért is, mert egy futó megbotlik, vagy esetleg megriad a mellette sokszor 50-60 km/h-val elhúzó autóktól.

Bárki telepítette, valószínűleg maga is érezte, hogy ez így nagyon nem lesz jó, mert próbáltak a karókra valami műanyag dugószerűséget húzni, amitől éppen nem lett biztonságosabb. A futókör pesti oldalán az Árpád-hídnál egy szakasz teljesen lezártak, a belső utakra pedig reménytelen váltani, sok helyen gyakorlatilag járhatatlanok, ahol pedig már egyengetik el, ott is a bokatörés veszélyes fenyeget.

Bárki azt gondolta, hogy ez így jó/biztonságos/igényes megoldás?
©