szerző:
hvg.hu

Most még gyalogolnia és lépcsőznie kell annak, aki a 14-es villamosról szeretne átszállni az esztergomi vonatokra. A tervek szerint év végére ez megváltozik, mert a két vonalhoz lesz végre közvetlen kapcsolat.

A 14-es villamos a Gyöngyösi utca és az angyalföldi kocsiszín közötti szakaszon találkozik az esztergomi vasútvonallal. A két hálózat merőlegesen keresztezi egymást, de nincsenek egy szintben, a vonatok a villamossínek felett haladnak el. Az aluljáró két oldalán az autók haladnak, középen futnak a villamosvágányok, és szinte töksötétben. Pislákolnak ugyan lámpák, de az aluljáró nagyon elhanyagolt, és az esetek nagy részében koszos is.

Elvileg ez is változhat a hamarosan induló átépítéssel. Bizonyos munkálatokat elkezdtek már, a vonathoz felvezető lépcsőket lezárták korábban. A magyarépítők.hu szerint a május első felében induló projekt hozhat majd látványos változás. Valamivel több mint 355 millió forintból új villamosmegállót építenek a Béke úton, a Madridi út vonalában, és ezzel közvetlen átszállási kapcsolatot hoznak létre Angyalföld vasútállomás és a 14-es villamos között.

A kivitelezést az A-Híd Zrt. nyerte. Decemberig két új szélsőperont építenek, amelyeket akadálymentesen lehet megközelíteni. Kicserélik a területet érintő felsővezetéki hálózat oszlopait, átépítik a közvilágítást, perontetőt állítanak fel, átépítik az aluljáró vasbeton szerkezetét, szintén átépítik az útpályát, és kialakítanak két új buszmegállót szintbeni gyalogos átvezetéssel.

Azt nem tudni, hogy lesz-e itt lift. A korábbi tervekben annyi szerepelt, hogy az esztergomi vasútvonal villamosításához kapcsolódó fejlesztések részeként gyalogos aluljárót hoznak létre a Béke úton.

A közvetlen kapcsolat azért lesz hasznos, mert most nem állnak meg itt a villamosok, a Gyöngyösi utcától vagy az angyalföldi kocsiszínnél lévő megállótól kell fellépcsőzni az angyalföldi vasútállomásig.

A vasútfejlesztés részeként új, második vágányt építenek Angyalföld és Újpest, valamint az angyalföldi vasútállomáson is széles utasperonokat, lépcsőket alakítanak ki úgy, mint a vonal többi állomásán. Az újpesti megállót is átépítik.

A NIF Zrt. múlt héten közzétette az új esztergomi pályaudvar és a felújított állomásépület látványterveit, a hozzájuk kapcsolódó buszvégállomással együtt.

©
©

Az esztergomi vasútvonal fejlesztésének második ütemét végzik most. Az elsőben felújították és átépítették a pálya jelentős részét peronokkal, állomásokkal együtt, de a több tízmilliárdos végeredményt sok kritika érte, és az utasoknak az sem tetszett, hogy nem csökkent érdemben a menetidő, hiába újak a sínek. A vasúttársaság ígérete szerint a villamosítás után lehet majd gyorsabban eljutni Budapestről Esztergomba és vissza.

MTI / hvg.hu Gazdaság

Végre indulhat az esztergomi vasútvonal villamosítása

Lezárták a közbeszerzési eljárást, több mint 33 milliárd forintért villamosítják a Budapest–Esztergom-vasútvonalat. Újabb állomásépületeket újítanak fel, valamint hozzányúlnak az Angyalföld és Újpest közötti szakaszhoz is.