szerző:
hvg.hu
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Kőbányáról indul az első menetrendbe álló felújított metrószerelvény a 3-as vonalán. Tudósítónk szerint elég halk, hogy itt is a szomszéd mobilozása zavarja az embert a dübörgés helyett. Az ajtó már-már óvatoskodva csukódik, minden csillog és villog.

Tarlós István elégedett. A mai nappal forgalomba áll az első felújított metrószerelvény a 3-as vonalán, a hónap végéig két további, hat kocsiból álló szerelvényt helyeznek szolgálatba. Tudósítónk megnézte, hogyan néznek ki az újszerű metrók, amelyekből már ötöt szállított le az orosz cég.

Felújított vagy teljesen új? A vitát nehéz a helyszínen eldönteni. Tudósítónk szerint a leszállított szerelvények csillognak, villognak, alulról is újnak hatnak. Ugyanakkor nehéz megmondani, mi történt az elképszető állapotban lévő régi kocsikkal a gyárban. Ami kollégánknak feltűnt, hogy immár a 3-as vonalat kiszolgáló kocsik is halkan üzemelnek, és többé nem csapják be ajtóikat sem. Az Alstom járműihez hasonló óvatossággal záródnak az ajtók.

Új vagy újszerű? Számít ez, amíg nem gyullad ki?
©

Az is a 2-es és 4-es vonalakat idézi majd a 2018 nyarára tervezett teljes kocsicsere után, hogy megszűnnek a közös padok. A felújított orosz szerelvényekben személyre szabott székekből került be hat darab az egykori padok helyére. Az ajtókon van nyitógomb, de a fővárosban épp most állnak vissza a többi vonalon is automatikus nyitásra-zárásra. Felirat ígér kamerát is, bár ezt első megtekintésre nem találták a tudósítók.

A most átadott szerelvények kizárólag a 3-as vonalat szolgálják majd ki. Itt is volt az ideje, a régi kocsik rendszeresen kigyulladnak. Ezek egy részének még bő egy évek ki kell bírniuk a Kőbánya és Újpest közötti szolgálatban.