szerző:
hvg.hu

Mióta Mészáros Lőrinchez került, a korábban független Somogyi Hírlapnál dühöng az ellenséggyártás, a népbutítás, tapintható a megosztó szándék – panaszolta egy olvasó, konkrét példákat is hozva a propagandára.

"Számomra teljesen elfogadhatatlan az a mértéktelenül népbutító, végletekig egyoldalú, megosztásra törekvő, ellenséggyártó szándék, melyet a tulajdonosváltás óta a lap sugároz. Nem leszek elegáns, mert fiatalok mai szóhasználatával élek: (szinte szégyellem leírni) 'behányok tőle'" – írta egy régi előfizető a Somogyi Hírlapnak, amely – 191 másik lappal együtt – az Orbán-közeli felcsúti milliárdos, Mészáros Lőrinc tulajdonába vándorolt a közelmúltban.

A Magyar Narancs Online idézte a kordokumentumnak beillő levelet, amelyből egyértelműen kiderül, az előfizetőnek a tulajdonosváltás utáni irányvonallal volt gondja:

A propaganda, a kormányhirdetések gátlástalanul áradnak minden lehetséges formában, számolatlanul eltékozolva adóforintjaink milliárdjait, ahelyett, hogy azt a közjóra fordítanák.

"Valamit magára adó, tisztességes megyei napilap nem lehetne kormánypártok szócsöve. A kormány kétkulacsossága mára minden képzeletet felülmúl! Nem akarok még külön fizetni is érte" – folytatta az olvasó.

A levélíró kiemelte, hogy a lap kitartó migránsozása ellenére szerinte Somogyban egy év alatt magyar magyar ellen több bűncselekményt követett el, mint a bevándorlók azóta, hogy a válság megkezdődött. Felrótta a lapnak azt is, hogy miközben a lap azt állítja, hogy 251 milliárd forint szétosztását Soros György alapítványára bízták, és az összeg "nagy részét" az "úgynevezett nemi egyenlőségért" és a melegek jogaiért küzdők kapták, aközben meg sem említik, hogy csak a vörösiszap-katasztrófa kárvallottjainak megsegítésére mekkora összeget utalt át az üzletember.

Ez a szöveg már több mint szégyen, ez már gyalázat, mert a célja – ez nyilvánvaló – az érintettek elleni tömeghisztéria generálása.

– olvasható a levélben.

Korábban az Átlátszó írt arról, hogy Mészáros Lőrinc érkezése a Somogy megyei lapnál okozta a legszembetűnőbb változást, mivel a hírlap korábban azon kevés vidéki újságok egyike volt, amelyek még a helyi hatalomtól is függetlenek tudtak maradni, hiába próbálták a helyi potentátok a budapesti központnál is felnyomni a szerkesztőséget. A Médianapló blog szerint a kritikus publicisztikák számában 2015-ben a Népszabadság, a Magyar Nemzet, a Népszava és a Délmagyarország után a Somogyi Hírlap következett.

Azt nem tudni, hogy vajon más olvasók is lemondták-e előfizetésüket a propaganda miatt. A hírlap honlapján feltüntetett adatok szerint a napi eladott példányszám 14 859, az előfizetői 14 216 példány, s összesen 59 800 olvasó forgatja naponta a Somogyi Hírlapot.

Az előfizetés lemondásáról szóló levelet a Magyar Narancs Online-on lehet elolvasni.