szerző:
hvg.hu
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A Jobbik korábbi zöld-fehér és a nemzeti szín kormánykonzultációs levelek után megérkeztek a postaládákba a Momentum lila-fehér tájékoztatói. Illetve: már amelyikbe, a terjesztés egyelőre ugyanis random-alapon működik. A szimpatizánsok finanszírozta szóróanyagokkal egyelőre csak gyakorol, illetve bemelegít a párt.

Postaládákba szórt, levél formátumúra hajtott szórólapokon kezdte népszerűsíteni magát a napokban a Momentum Mozgalom. A levelek terjesztésének egyenetlenségét jól mutatja, hogy míg Soroksáron lakó munkatársunk kapott a párt színeit viselő, lila-fehér kiadványból, a III., XIII. és egyéb belső kerületekben lakók nem.

A népszerűsítő akciónak nem mondhatni, hogy kiérlelt stratégia alapján állt neki a párt: a leveleket ugyanis – mint Papp Gergő szóvivőtől megtudtuk – majdhogynem véletlenszerűen, szimplán ott kezdték teríteni, ahol már vannak, és aktívak a helyi szervezeteik. Soroksári munkatársunk például úgy kaphatott belőle, hogy pár háznyira lakik Kubatov Gábor pártigazgatótól, a soroksári szervezet pedig jó heccnek tartotta, ha a politikus környékét szórja meg a párt tájékoztatóival.

Az aktivisták a fő szabály szerint egyelőre amúgy a város, illetve kerületközpontokat veszik célba, de tervben van a nagyobb lakótelepek megszólítása is. Ennél célzottabban Papp Gergő állítása szerint egyelőre nem is nagyon tudna kampányolni a párt, a Momentumnak ugyanis nincs még saját szimpatizánslistája, mert az eddigi egyetlen, nagyobb szabású akciójukban, az év eleji olimpiaellenes aláírásgyűjtéskor nem kértek kapcsolati adatokat az ügyet támogatóktól.  

A Budapesten és 31 vidéki városban zajló minikampány a szóvivő szerint amúgy nem több, mint „bemelegítés”, amellyel az ősszel várhatóan gőzerőre kapcsoló kampányhoz próbál gyakorlatot és tapasztalatokat szerezni a párt. A levelek sem hívnak konkrét időpontra vagy cselekvésre, egyszerűen csak a tájékoztatnak a Momentum létéről és eddigi tevékenységről. Az akció nem mellesleg teszt is: a levélben megadott kapcsolati link ugyanis más, mint ami a Momentum honlapjáról elérhető, így az erre válaszolók visszajelzéséből egyértelműen követhető, hogy mely városokban vagy körzetekben ért célt a megkeresés.

A Jobbik kormánypárti és NAV-os össztűz alá került plakátkampánya után – de egyébként is – kézenfekvő, az akció költségeit firtató kérdéseinkre a szóvivő azt mondta: a levelek előállítása 290 ezer forintba került, amelyet a párthoz folyamatosan érkező mikrofelajánlásokból, és a Facebookon nemrég indított fundraising kampány adományaiból fizettek. A fentieken túl a pártnak már értékelhető nagyságrendű tagdíjbevétele is van: 786 eddigi tagjuk mellett 893-an várnak felvételre, a tagdíj egységesen 1000 forint.