szerző:
Zelki Benjámin

Igen, már megint felbontják a Nagykörutat és már megint buszokkal pótolják a 4-6-ost, a világ egyik legforgalmasabb villamosvonalát. És nem, a BKK nem jelölt ki buszsávot erre az alkalomra.

Nincs buszsáv a Nagykörúton, ismét dugóban araszolnak a villamospótlók a Corvin-negyed és a dél-budai végállomások között. A helyzetet valamelyest enyhíti, hogy egy rövid szakaszon a villamossíneket használják az autóbuszok, de a Közlekedő Tömeg szakmai szervezet szerint ez a megoldás így is méltatlan egy ilyen fontos vonalon. Képet is posztoltak a Facebookra a dugóban vergődő buszokról.

A villamospótlás oka az, hogy a BKV Zrt. panel- és síncserét végez a villamospálya javítása érdekében a Goldmann György téren és az Irinyi József utcában a Karinthy Frigyes út és a Petőfi híd, budai hídfő között, ezért a 4-es és 6-os villamos helyett 2017. június 17-én szombat 0:30 és 2017. június 27-én kedd 4:00 között pótlóbuszok járnak a dél-budai végállomások és a Corvin-negyed M között. A lezárás ideje alatt minden éjszaka 0:00 és 4:00 között a 6-os villamos helyett a teljes vonalon pótlóbuszok közlekednek.

A pótlóbuszok közlekedését forgalomtechnikai intézkedések segítik majd – írja a BKK. Hogy ez mire vonatkozik, azt nem tudjuk, hiszen a végállomás kivételével egyáltalán nem jelöltek ki buszsávot, hívta fel figyelmet a Közlekedő Tömeg.

A napi több százezer nagykörúti villamosozó szempontjait időnként látványosan mellőzi a Tarlós István vezette főváros és a BKK: kevesebb mint két hónapja történt, hogy váratlanul áthangolták az összes lámpát az autók javára és a villamos hátrányára a Nagykörúton annak ellenére, hogy a Combinót nagyjából háromszor többen használják itt, mint az egyéni közlekedést. A médiavisszhang után hirtelen belengették, hogy ez igazából csak egy teszt, majd nem sokkal később vissza is léptek az egésztől.