Dercsényi Dávid
Dercsényi Dávid

Sorozatos építkezésekre kell számítani a budapesti Műegyetem rakparton - a fonódó második üteme megépül, most áll tervezés alatt. Most három hónapig újítják az útburkolatot, aztán a közeljövőben szétverik az egészet, hogy megcsinálhassák a fonódó villamos vágányait, állomásait.

Reagált megkeresésünkre Budapest főváros, arról kérdeztük őket, hogy miért nem látni nyomát a fonódó villamos továbbvitelének a Műegyetem rakpart felújításáról szóló hírekben. Mint írtuk, három hónapos felújítási munkálatok kezdődnek a nyamvadt állapotú Műegyetem rakparton az útburkolat felújítására. Mint írtuk, a fonódó hiányában nagyon véleményes a Kopaszi-gátnál épülő BudaPart beruházás közlekedési helyzete, hiszen a több tízezres forgalmat odavonzó új városnegyednél alapfeltétel lenne a Dombóvári úton haladó fonódó.

A főváros szerint a mostani felújítást az indokolja a rossz állapotú útburkolat mellett, hogy javítani kell a kerékpáros közlekedés feltételein, és az északi oldali lehajtó rakparti csomópontjának kialakítása kockázatos, át kell alakítani. A fonódó második ütemének terveztetése folyamatban van, ez volt egyébként a BudaPartot építő Property Market hozzájárulása, amikor megvette a területet előző tulajdonosától - ez a terv a Műegyetem rakparttól a Dombóvári út Budafoki úti csomópontjáig terjedő szakaszra vonatkozik, a teljes közlekedési keresztmetszet komplex átépítését foglalja magában.

Tervezik tehát a fonódót, megnyugodhat Vitézy Dávid is, aki a Facebookon adott hangot értetlenségének és félelmeinek.

Akkor tehát a felújítják a Műegyetem rakpartot, majd újra szétverik a fonódó villamos miatt valamikor a közeljövőben? Igen, ez a helyzet. A BKK elmagyarázta nekünk, hogy a villamospálya majdani építése bontással is jár majd. Ráadásul óriási átépítésekkel jár majd: "a járdák, a kerékpárút, a villamospálya, a közúti forgalmi sávok, a parkoló- és a zöldfelületek nem helyezhetők el a jelenlegi keresztmetszeten, ezért a rakparti támfal átépítésére is szükség lesz, amelyet a villamospálya kiépítésével egy időben érdemes elvégezni".

Most azért nem lehet villamospályát építeni, mert még tervezik, illetve annyi pénz kéne hozzá, amennyi csak fővárosi pénzből nem jönne össze.

Viszont az út olyan rossz állapotban van, hogy nem lehet ezzel megvárni az amúgy csúszásban lévő fonódó munkálatait.

Magyarán most három hónapig káosz lesz, majd utána valamikor szépen szét kell verni a most kialakítandó kerékpárutakat, sávokat, és minden kezdődhet a nulláról.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!