szerző:
hvg.hu

A lap támadása az újságírók ellen annyira megdöbbentő volt, hogy a külföldi lapok is beszámoltak róla.

A 888-nak sikerült áttörnie a világsajtó ingerküszöbét azzal a valóban rendhagyó, a sajtóetikai szabályokat semmibe vevő cikkel, amelyben egy kiadós sorosozás érdekében listába szedte a külföldi lapoknak, hírügynökségeknek dolgozó magyar újságírókat. A koncepció a cikk szerint abból indult ki, hogy a nemzetközi médiában általában csak rosszat írnak Magyarországról, és „egy nagy médiabefolyással bíró hangos kisebbség mindent elkövet, hogy a nemzetközi közvélemény előtt lejárassa Magyarországot”. A 888.hu ezért feljogosítva érezte magát, hogy nevesítse és minősítse többek között a Politicónak, a Reutersnek, a Bloombergnek és a ZDF-nek dolgozó magyar újságírókat.

A 888 listázásáról beszámolt az AFP hírügynökség és a Le Monde is. Az AFP felidézte, hogy az elmúlt két évben Magyarországon Soros György közellenség lett, Orbán Viktor őt jelölte meg az első számú nemzetbiztonsági kockázatnak a bevándorlásról vallott nézetei miatt, illetve azt is, hogy a magyar kormány megnehezítette a Soros által alapított civil szervezetek működését, és megpróbálta ellehetetleníteni a CEU-t is.

A Le Monde Németh Szilárdot is idézte, aki többször is beszélt arról, hogy az újságírók egy része Soros György kottájából játszik.

Az AFP és a Le Monde is megemlíti, hogy a Magyar Újságírók Országos Szövetség (MÚOSZ) elítélte a listázást. A 888 ezt elismerésnek vette.