szerző:
hvg.hu

Megjelent a Ripost szerkesztőségében az N1 tévé riportere, hogy beszéljen a főszerkesztővel, amit a lap úgy tálalt, Vona Gábor Jobbik elnök rájuk küldte a testőrét. A Jobbik szóvivője szerint erről szó sincs.

Az N1 tv riportere a Ripost szerkesztőségében akarta számon kérni a főszerkesztőt vagy egy újságírót azután, hogy a lap írt egy cikket, amelyben a televízió szerint hazugságokat állítanak róluk, de őket nem keresték meg a cikkhez. A lap recepciójáig jutottak, ahol kiderült, nincs időpontjuk, így nem mehettek be.

Az N1 tv honlapján közzétett videón alapján nem kíséreltek meg beljebb jutni a szerkesztőségbe. Hiába kértek, a helyszínen nem kaptak időpontot a főszerkesztőhöz.

A Ripost mindezt azzal a címmel tálalta, hogy "Rá­ron­tot­tak a Ri­postra a Job­bik em­be­rei. Vona a test­őrét küldte!" Azt állítják, a riporter megtévesztő módon, bűncselekményt elkövetve jutott be. Furcsa módon nem csak az Origo, a Lokál és egy képernyőfotó szerint a TV2 dolgozta fel a történteket, hanem még a hirado.hu is beszámolt róla. Délután 5-kor élesítették a cikket, madj fél 8-ra már elérhetetlenné tették (a tárolt változatot mentette a Google) a "Vona kutyái rárontottak a Ripost szerkesztőségére" url címen közzétett szemlét.

©

A kutya szó csak az url-ben szerepelt. A cikket újra kitették, egy új url címmel, amin a Vona kutyái helyett Vona emberei szerepelnek.

Beszéltünk a riporterrel, aki azt mondta, a cikk állításai hazugságok, pénteken közzéteszik az őket igazoló teljes felvételt. Beszéltünk Jakab Péter Jobbik szóvivővel is, aki azt mondja, a riporter nem Vona Gábor testőre. Szerinte csak annyi történt, hogy az egyik újságíró felkereste a másikat, hogy szakmai véleményt cseréljenek.

A hirado.hu rögtön beidézte, hogy a Momentum elnöke, Fekete-Győr András kamerával a kezében megjelent az Origoban, hogy egy cikk miatt számon kérjék az újságírót május közepén. Az akció megítélése vegyes volt, ám lényeges különbség, hogy míg a Ripost esetén egy újságíró ment be egy másik szerkesztőségbe, addig Fekete-Győr személyében egy politikus jelent meg az Origoban. A TASZ szerint mindenesetre a Momentum elnöke ezt nem tehette volna meg.