szerző:
MTI

A BKV szerint a "pótsofőrök" ugyanolyan értékűek, mint a főállású sofőrök.

Akkora a sofőrhiány a BKV-nál, hogy a cég szerelőket, mérnököket, irodai dolgozókat is bevet, hogy elég járművezető legyen szolgálatban – írta a Népszava kedden. A lap szerint azt, akinek van megfelelő jogosítványa és egészségügyileg is alkalmas, megpróbálják rábeszélni, hogy úgynevezett besegítő szerződéssel, megemelt óraszámban vezessen a főállása mellett.

A BKV a lapnak azt mondta, a "pótsofőrök" ugyanolyan értékűek, mint a főállásban foglalkoztatottak, és az összes olyan képesítéssel is rendelkeznek, mint ők. Ez az eljárás a BKV összes ágazatában, szinte a kezdetektől bevett.

A BKV buszos üzletágában 250-300 sofőr hiányzik. Trolibuszvezetőből is kevés van: 270 sofőr mellett 50 besegítő dolgozik, havonta 10 főállású munkavállaló tevékenységét kiváltva.