szerző:
hvg.hu

Tízmillióról indulna és százmillió forintig terjedhetne a bírság.

A Jobbik törvénymódosítást javasol azért, hogy komoly pénzbírsággal legyenek büntethetőek azok a szerkesztőségek, amelyek ismét közzétesznek olyan információkat, amelyek miatt korábban már jogerős bírósági ítélettel már helyreigazítás közlésére kötelezték őket.

A bírság tízmillió forinttól százmillió forintig terjedne – derül ki a parlament honlapján közzétett előterjesztésből.

A javaslat általános indoklásában az olvasható: „az elmúlt időszakban sajnálatos tapasztalat volt”, hogy egyes sajtótermékek ismét közzétettek olyan valótlan tényeket, amely miatt korábban sajtóhelyreigazítási perben jogerős bírósági ítélettel helyreigazítás közlésére kötelezték őket.

„A javaslat arra szolgál, hogy e lapok a jövőben ne tudjanak olyan álhíreket közzétenni, amelyekről a bíróság már jogerősen megállapította, hogy azok valótlanok és emiatt a közlő felet egyszer már elmarasztalták” – fogalmaznak.

Az indoklásban konkrét neveket nem említettek. Vona Gábor pártelnöknek és más jobbikos politikusoknak idén a Ripost című lappal volt többször is konfliktusa.

Csatlakozzon a HVG Pártoló Tagsághoz!

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!
hvg.hu Itthon

Egymásnak esett a Ripost és a Jobbik tévéje

Megjelent a Ripost szerkesztőségében az N1 tévé riportere, hogy beszéljen a főszerkesztővel, amit a lap úgy tálalt, Vona Gábor Jobbik elnök rájuk küldte a testőrét. A Jobbik szóvivője szerint erről szó sincs.