szerző:
hvg.hu

A Momentum alelnöke, Soproni Tamás nyílt levélben fordult a belügyminiszterhez, mert meglepve tapasztalta, hogy milyen csatornával bővült a kínálat.

A UPC csatornakiosztásában tényleg megjelent a Russia Today, a politikus szerint ez azt jelenti, hogy „az orosz propaganda nyíltan és kendőzetlenül megjelent Magyarországon. Közismert, hogy nem egy sajtótermékről, hanem egy propagandatermékről beszélünk, ami a Kreml meghosszabított kezeként működik, és az orosz sajtóminisztériumnak jelent minden évben.”

Az RT-vel kapcsolatos hír, hogy Amerikában nemrég hoztak olyan szabályozást, aminek értelmében idegen ügynökként való bejegyeztetésre kötelezte az orosz állami RT America tévécsatornát és a Szputnyik hírügynökséget. Később erre válaszul az oroszok elfogadtak egy olyan törvénymódosítást, hogy a külföldről finanszírozott sajtóorgánumokat is külföldi ügynökként kell bejegyezni.

A Momentum nyílt levelében 4 lépést javasol az orosz propaganda megállítására:

  1. Amerikai mintára regisztrálják külföldi ügynökként a Russia Todayt és más, külföldi propagandaorgánumokat. Ők a külföldi ügynökök, nem a magyar társadalmon segítő civilek.
  2. A propagandaköltéseket és a civilek ellen indított kormányzati hadjárat költéseit irányítsák át a külföldi propaganda ellen folytatott harcra egy kiberhadsereg felállításával.
  3. Az orosz propaganda elleni fellépésért felelős East StratCom állományának bővítésével, a szervezet munkatársainak uniós állományba vételével, és az intézmény önálló költségvetésének megteremtésével hatékonyan felvesszük a harcot az orosz dezinformációs támadások ellen.
  4. Fordítson kiemelt figyelmet az NMHH a belügyminisztériummal együttműködve az álhíroldalak és csatornák terjedésének megfékezésére Magyarországon.
Várják Pintér válaszát.