szerző:
hvg.hu

Meghosszabbítaná a 2-es metrót és akadálymentesítené a 3-as metró Kálvin téri állomását – egyebek mellett erről is beszélt a főpolgármester a XVI. és XVII.kerületi polgármesterrel közösen tartott hétfői sajtótájékoztatóján. Konkrétumok nem hangzottak el, csak távlati tervek.

Rendhagyó sajtótájékoztatót hívott össze hétfő délelőttre Tarlós István, amelyen Kovács Péter, a XVI. kerület és Riz Levente, a XVII. kerület fidesz-kdnp-s polgármestere is jelen volt. A komoly bejelentésre számítóknak azonban csalódniuk kellett, hiszen csupán a 2020 utáni Európai Uniós ciklus forrásaira ácsingózó, egyelőre tervezés alatt álló projekt részleteit mutatták be.

A két meghívott kerületi vezető arról beszélt, mekkora szüksége lenne a XVI. és XVII. kerület lakosainak arra, hogy a 2-es metrót végre meghosszabbítsák ebbe a két irányba. Riz Levente rákosmenti polgármester elmondta, a projekt első ütemben az Örs vezér tere egyik oldalán végállomásozó 2-es metrót kötnék össze a másik oldalra érkező Gödöllői HÉV-vel, és így a metrót Cinkotáig vezetnék. A második ütem a rákoskeresztúri szárnyvonal kiépítését takarja, itt a Rákosfalva HÉV-állomás térségében csatlakozna rá a vonal a körvasútra, és egészen Rákoskeresztúr határig a vonatsínen haladna, majd onnan önálló vonalon menne tovább Rákoskeresztúr városközpontjáig. A végállomáson túl két új megálló épülne, az Akadémiújtelepnél és a Kis utcánál. A százmilliárdos nagyságrendű új, HÉV- és metróvonalon is közlekedni tudó szerelvények vásárlását is magában foglaló projektnek egyelőre csak a tervezésére van fedezet. A polgármesterek bejelentése szerint a megvalósítás ügyében a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium támogatására várnak, majd a 2020 után kezdődő uniós ciklusban szeretnének pályázni támogatásra.

A Kálvin tér is akadálymentes lehet

A sajtótájékoztatón ezen kívül egy újdonság hangzott el, konkrétum azonban ebben az ügyben sem. Tarlós István főpolgármester azt mondta: a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége elnökével tárgyalt, és megegyeztek abban, hogy a felújítás alatt álló 3-as metró Kálvin téri állomását is akadálymentesítenék. Döntés azonban még erről sincsen, Tarlós István úgy fogalmazott, nagy valószínűséggel sikerül forrást találni rá. Így a 3-as metró felújításának keretében a 20 metróállomásból az eddig tervezett 12-n kívül 13. helyszínként a Kálvin térre is építhetnek lifteket.

 

Csatlakozzon a HVG Pártoló Tagsághoz!

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!
hvg.hu Itthon

Tarlós: mi több liftet építünk a metróba, mint az örökösen handabandázó szájhősök tették

A főpolgármester szerint nincs anyagi fedezetük a metró teljes körű akadálymentesítésére, de megvizsgálják még egy állomáson a lift beépítésének lehetőségét. Tarlós István elmondta pénteken azt is, pontosan hány új troli és villamos érkezik Budapestre, illetve felvetette, hogy a Római-partra épített védmű a patakok bevédése után akár okafogyottá is válhat.