szerző:
hvg.hu

Ha a 3-as metró déli szakaszán tényleg kihagynák végül az akadálymentesítésből a Pöttyös utcai és az Ecseri úti megállót, a kerekesszékeseknek valószínűleg hosszabb menetidővel kellene számolniuk.

Ha a felújítás után egy kerekesszékes utas a belvárosból 3-as metróval szeretne eljutni az Ecseri útig, akkor a Nagyvárad téren ki kellene szállnia a metróból, felliftezni a felszínre és megvárni az alacsonypadlós buszt. Ha pedig az Ecseri útról esetleg továbbmenne Kőbánya-Kispestre, ismét buszra kell szállnia a Határ útig, ahol újra leliftezhet a metróig. A végállomáson a változatosság kedvéért újabb felvonózás jönne – vetette fel a Magyar Nemzet.

Ezt a bonyolult közlekedési manővert akkor kellene végrehajtaniuk a kerekesszékeseknek, ha Pöttyös utcai és az Ecseri úti metrómegállót tényleg kihagynák az akadálymentesítésből, ahogy most tervezik.

A héten derült ki, hogy a 3-as metró húsz állomásából már tizennyolc lenne akadálymentes a korábban ígért 12, illetve 13 helyett. A Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége azonban a teljes vonal akadálymentesítését szeretné elérni.

Tarlós István a Magyar Nemzet kérdésére elmondta: a húsz állomásból a mostani állás szerint 13-ban lenne lift, öt megállóban pedig mozgólépcsős-kabinos berendezés, ami darabonként 200-250 millió forintba kerülne. A liftek költségét állomásonként 1 milliárd forintra becsülik.

A finanszírozás kérdése is bonyolult: a mostani 137,5 milliárd forintos támogatási szerződés papíron 12 lift beépítéséhez nyújt fedezetet. A tizenharmadik lift és az öt kabinos szerkezet költségéhez a főváros a kormánytól remél segítséget. Ez az összeg több mint kétmilliárd forint, és még magasabb lehet, ha ideszámítják a Pöttyös utcát és az Ecseri utat összekötő alacsonypadlós buszok költségét.

Tarlós István a TV2 Mokka című műsorában szerdán a kabinos berendezésekről azt mondta: a mozgólépcsők között ferde pályán mozgnak, és a mozgáskorlátozottak önállóan kezelhetik majd azokat.