szerző:
hvg.hu

Míg a vállalatok az arculatuk kialakításával sokat foglalkoznak, a megfelelő designt sok pénzért szakemberekre bízzák, addig a munkatársak öltözködésére keveset adnak. A dolgozók megjelenése, ízlésessége ugyanakkor szintén a céges arculat része. Milyen tipikus hibákat követnek el a magyar üzletemberek?

Az üzleti megjelenést szinte sehol sem tanítják, mégis sok helyen elvárás. A "megfelelő öltözet" nincs egyértelműen definiálva, többen többféleképpen értelmezik. Kecskés Rita stílustanácsadó hangsúlyozza, a márkás, a drága vagy a divatos holmik beszerzését sokan összekeverik a megfelelő öltözet vásárlásával. A magyar ember valahogy úgy szocializálódott, hogy elismerő, olykor irigy pillantást vet az igényes külföldi üzleti megjelenésre, azonban ha önmagunkról van szó, valahogy tagadjuk ennek szükségességét, illetve beérjük sokkal kevesebbel is.

A cikk folytatását a HR Portálon olvashatja.
Lukács Andrea Shake

Pénteki irodista módi: hódít a művi úton kiizzadt lazaság

A szabad szombat után a laza péntek az, amivel lyukat próbálnak ütni a kemény munka világán. A "casual Friday" még a múlt században kezdte hódító hadjáratát a tengerentúlon, de egyes nagyvállalatok ráuntak a túlzott lazaságra, és újra nyakkendőt kell kötni péntekenként. De mi nálunk a helyzet? Utánajártunk.