szerző:
hvg.hu

Tilos másolni a konkurenciát, célszerű a cég profiljához leginkább illeszkedő hirdetési eszközt választani. Előtte azonban nem árt tájékozódni. Cikkünkben összegyűjtöttük a jelenleg ismert összes látogatottságnövelő módszert, kiderül, hogy az egyes technikákat kinek és mikor érdemes alkalmazni, hogy honlapján a lehetséges maximumra növelje a látogatók számát.

A legtöbb „friss” weboldal tulajdonos ugyanazt a hibát követi el, amikor belefog újonnan elkészült honlapja népszerűsítésébe, körülnéz az interneten, hogy milyen módszerrel hirdetnek a többiek, majd elhatározza, hogy ő is banner hirdetésbe kezd – miután ezzel a technikával találkozott a vizsgált helyeken. Pontosan ilyen okok miatt a kezdők egy halom pénzt elköltenek az online hirdetésekre, majd amikor üres a kassza, kijelentik, hogy az interneten jelen lenni drága és egyáltalán nem eredményes.

Általában azok a weboldal tulajdonosok döntenek elsőre a banner hirdetés mellett, akik nem rendelkeznek elég információval a többi lehetséges módszerről. A banner hirdetés a legszembetűnőbb az összes online népszerűsítési technika közül, ez azonban korántsem jelenti azt, hogy az egyéb módszerek nem olyan hatékonyak vagy, hogy  bármely online üzlet beindításához a banner hirdetések a legmegfelelőbbek. Ez a technika a legdrágább, pláne ha a rengeteg ingyenes népszerűsítési módszer mellé állítjuk.

A látogatottságnövelési módszerek egyes típusai

Költség

Eredményesség

Hatékonyság

Apróhirdetés, linkajánló

Nincs

Gyors

Rövid távú hatás

Cikkek partner oldalakon

Nincs

Gyors

Hatékony

Linkmarketing

Ön szabja a feltételeket

Lassú

Rendkívül hatékony

Keresőmarketing

Nincs – ha önállóan végzi

Közepesen lassú

Hosszú távú, stabil hatás

Google adwrods

Elfogadható

Gyors

Hosszú távú, stabil hatás

Banner hirdetés

Nagy

Gyors

Kis hatékonyság, de többszintű

Fizetett hirdetések

Nagy

Gyors

Hatékony – több szinten is


 

Látogatottságnövelő módszerek (Oldaltörés)


1. Apróhirdetések feladása, linkajánlókba regisztrálás

Az interneten rengeteg olyan katalógus- és hirdetési oldal létezik, ahol ingyenesen megjelentethetjük a reklámszövegeket vagy elhelyezhetjük weboldalunk linkjét. Ez a módszer rendkívül gyorsan, sok látogatót eredményez, de nagy hátránya, hogy hamar kifullad. Az így nyert látogatószám természetesen attól is függ, hogy mennyire érdekes a hirdetési szöveg. Folyamatosan foglalkoznunk kell a hirdetések újra feladásával, ha szinten akarjuk tartani a látogatószámot, és arra is figyelnünk kell, hogy a weboldalunk témájához kapcsolódó honlapokon hirdessünk. Ez a technika azoknak ajánlott, akik most kezdenek bele weboldaluk népszerűsítésébe.

2. Szakmai cikkek publikálása partner oldalakon

Azoknak, akik oldalukon értékes tartalmat szolgáltatnak, érdemes felkeresniük néhány online magazint, amelyeket feltehetően érdekelhetnek az írásaik. Ez esetben azonban feltétlenül ragaszkodni kell ahhoz, hogy az anyagból egy link mutasson a forrásra, vagyis a weboldalra. A legtöbb esetben ez a módszer is ingyenes, gyorsan eredményt hoz, de a hatása kettős, amellett, hogy a weboldal látogatói általában a célcsoportból kerülnek ki, az is lényeges, hogy az olvasók a weboldal készítőjét - a saját területén- szakértőként is elismerik, amely a későbbi eladásoknak jót fog tenni. Amennyiben az itt föllelhető cikkek elnyerik a közönség tetszését, rengeteg állandó látogatót hoz. Egyetlen hátránya, hogy egy értékes szakmai cikk elkészítése rendkívül időigényes, tehát csak akkor érdemes ezt  a módszert választani, ha az anyagok elkészítésére van elég kapacitásunk.

3. Linkmarketing, affiliate marketing

Ennek a technikának a beindulása több hónapot is igénybe vehet. Lényege, hogy olyan partnereket célszerű keresni, akik hajlandóak kihelyezni weboldalukon a linkünket, hirdetéseinket.

Ennek sokféle oka lehet:

a. Egyszerű linkcsere: cserébe mi is elhelyezünk egy linket tőlük
b. Jutalékot fizetünk partnereinknek az átkattintó látogatók vásárlásai után
(a  ffiliate marketing)
c. Hirdetési díjat fizetünk reklámjaink megjelenése, vagy az átkattintó látogatók után.

Amikor partnereket keresünk, törekedjünk arra, hogy minél több olyan honlap tulajdonossal lépjünk kapcsolatban, akihez weboldalunk témája közel áll. Ehhez érdemes minél több katalógus oldalt átböngészni vagy beütni a keresőbe a weboldalunkra jellemző kulcsszavakat és ez alapján mindenkit megkeresni, akinek weboldala témájához kapcsolódhat az ajánlata.

A linkmarketing egyes típusai:

1. banner
2. cím link
3. pop-up hirdetés
4. Hírlevél jelentkezési lehetőség kihelyezése - nagyon hatékony

Affiliate marketing – a linkmarketing leghatékonyabb módja: a partner jutalékot kap az előre egyeztetett feltételek szerint. A módszer rendkívül hatékony, ha egy értékesítési oldalt üzemeltet. Hátránya, hogy nyereségének egy részét partnereinek kell kifizetnie, viszont cserébe özönlenek a látogatók, akik valójában nem csak nézelődni, hanem vásárolni érkeznek. Ha beindít egy ilyen programot, folyamatosan sok látogatót tudhat magáénak. Természetesen itt is érvényes a szabály: annál nagyobb lesz a látogatók száma, minél profibb módon működteti majd a rendszert.

4. Keresőmarketing

A keresőmarketing az a tevékenység, melynek során az optimalizálni kívánt oldal tartalma oly módon alakítható át, hogy azt a keresőmotorok egy adott témában minél inkább relevánsnak találják. Az így egy-egy kulcsszóra, kifejezésre optimalizált oldalak az adott témában igen jó helyen szerepelhetnek, és ennek megfelelően akár sok látogatót is hozhatnak. A módszer előnye, hogy a magyarországi piacon kevés utómunkával is még viszonylag stabil forgalmat hoz az oldalra. Hátránya, hogy felső határa a keresések száma - mely hazánkban közel sem jelent akkora számot, amely önmagában képes lenne eltartani egy vállalkozást.

A módszer használata mindenki számára szükséges, hisz a napjainkban folyó konkurenciaharcok közepette már nem presztízskérdés szerepelni a keresőkben, hanem létszükséglet. A fogyasztói szokások változóban vannak, mely kijelentés különösen érvényes az interneten. Az emberek megoldásokat keresnek a problémáikra, melynek legegyszerűbb módja, hogy begépelik a problémát a keresőprogramokba és azok közül az oldalak közül melyeket kidob, megnézik például az első tizet.

Azonban ha elérjük azt, hogy folyamatosan benne legyen az első tíz helyezett között, akkor viszonylag sok és állandó látogatót számlálhat majd oldalán.


Miért érdemes fizetni? (Oldaltörés)

5. „Kattintás után fizetős” hirdetések (PPC hirdetések)

A PPC kampányok lényege, hogy a hirdető nem az egyes megjelenések, hanem csak az átkattintások után fizetünk. Ennél a módszernél a hirdetések az egyes keresőprogramok találati oldalán, valamint egyéb, a hirdetés témájához szorosan kapcsolódó weboldalakon jelennek meg. A kattintás utáni fizetést alkalmazó kampányok úttörője és legjelentősebb képviselője a Google Adwords.

A PPC kampányok költségei elfogadhatóak, nagy előnyük pedig, hogy csak az eredményért kell fizetni. A technika alkalmazása rendkívüli módon ajánlott frissen indult honlapok felfuttatására. Kivitelezése nagy odafigyelést igényel, mert működése jóval bonyolultabb, mint például egy ingyenes linkajánlóé. Ha azonban profi módon elsajátítja a kivitelezési lépéseket és folyamatosan alkalmazza a módszert weboldalára, akkor rendkívül jelentős számú, stabil látogatószámot tudhat magáénak honlapján.

6. Banner hirdetés

A banner hirdetés lényege, hogy egy vagy több fajta kreatív, előre lefixált hirdetési felületen megjelenik az oldalt betöltő látogatóknak, egészen addig amíg a vásárolt mennyiség le nem fut.
Ez a hirdetés fajta az eddigiek közül a legdrágább, mert rendkívül kicsi a hatékonysága, ezért sokat kell rákölteni, mert sokszor kell megjelennie mire lesz belőle látogató, pláne vásárló.

Egy előnye van, hogy a márka ismertséget növelheti anélkül, hogy rákattintanának, mert 1-2 másodpercig mindenképp látja a látogató. Sőt ha azonnal nem is kattint át, de a későbbiek során mégis az adott weboldalára érkezik a látogató, beugorhat neki az ismerős logo és ez növeli a bizalmát a weboldallal szemben. Egy banner kreatív anyagának készítése során fontos a rövid, tömör, célzott üzenet, mely egy megoldást, vagy előnyt kínál. Fontos, hogy a kreatív kinézetre legyen része a hirdetőfelületet nyújtó weboldalnak, mert a látogatóknak előítéleteik vannak a reklámokkal szemben. Egy banner kínálhat például hírlevél feliratkozást, de tűnhet akár egy cikk bevezetőjének is – a lényeg, hogy minél kevésbé tűnjön reklámnak és a végén biztosan rákattintsanak a látogatók. Próbáljon úgy tárgyalni a média partnerével, hogy átkattintásonként kelljen fizetnie. Ha Ön minden egyes megjelenésért fizet úgy sokkal drágább lesz a kampány.

7. Fizetett hirdetések

Ebbe a kategóriába soroljuk azokat a szakmai cikkeket, logo kihelyezéseket, szponzori feliratokat melyek kihelyezéséért Ön konkrét összeget fizet a hirdető felületet nyújtó partner oldalnak. Ez a módszer akkor ajánlott ha Önnek már jelentős bevétele származik online üzletéből, melyből könnyedén forgat vissza hirdetésekre, vagy egy stratégiailag fontos új terméke bevezető kampányát tervezi és az összes lehetséges eszközt szeretné bevetni. Ezek a hirdetések alapjaiban semmivel sem hoznak gyorsabb és nagyobb eredményt mint az előző pontokban felsorolt társaik, ha mégis akkor egyetlen oka lehet: több pénzért több helyet kap az ember így nagyobb az esélye is, hogy rátalálnak. De még így sem garantálható, hogy azok a látogatók kerülnek át weboldalára, aki az Ön valódi célpiaca.

Akármelyik módszert választjuk is a felsoroltak közül, egyiknél se feledkezzünk el az eredmények kiértékeléséről. Ha nem folytatunk látogatottság mérést weboldalunkon, akkor kipróbálhatunk bármilyen technikát vagy elkölthet bármekkora összeget honlapunk népszerűsítésére, soha nem fogunk igazán nagy eredményeket elérni.

www.internet-marketing.hu


Vállalkozás

Hogyan mérjük a látogatottságot?

A látogatottság-mérésről, egyesek egyből a hatékonyság-növekedésre gondolnak, míg másoknak csak unalmas adathalmazok és értelmezhetetlen statisztikák jutnak eszükbe. Tisztázzuk, mikor melyikre kell gondolni, az eredményesség növeléséhez milyen eszközhöz célszerű nyúlni.

Vállalkozás

Hogyan növelheti honlapja látogatottságát hírlevéllel?

A honlap tulajdonosok többsége szétküldi ugyan gondosan összeállított hírlevelét, azonban csak kevesen szánnak elég időt kampányuk eredményeinek kiértékelésére. Ha Ön nem a félmegoldások híve, s szeretne eredményessé tenni e-mail marketingjét, akkor olvassa el, hogy melyek a legfontosabb mérőszámok, s mi a szerepük?