szerző:
hvg.hu

A keresőkkel kapcsolatos marketingtevékenység itthon még gyerekcipőben jár, de sajnos túl sok esetben a vállalkozások már az alapoknál súlyos hibákat követnek el. Sokan nincsenek is tisztában a keresőmarketing, illetve optimalizálási tevékenység közti különbséggel.

A SEO vagy keresőoptimalizálás egy webes felület átalakítását jelenti annak érdekében, hogy a keresők a lehető legjobb találati oldalon listázzák ki egy-egy keresésre. A SEM vagy keresőmarketing pedig fizetett megjelenést takar, mégpedig a keresők bevonásával.

A hazai kkv szektor szereplőit általánosan három csoportba lehet osztani. Egy szűk csoportba tartoznak azok a vállalkozások, ahol tudatosan és hatékonyan kombinálják ezeket a keresőeszközöket. A skála túlsó végén találhatóak azok a cégek, amelyek nincsenek tisztában a keresőkben rejlő lehetőségekkel, de nem is igazán foglalkoztatja őket ez a terület. A harmadik, egyre tágabb csoportba azok a vállalkozások tartoznak, akik használják ugyan az online hatékonyságnövelés e formáit, viszont a terület komplexitása miatt hibákat hibákra halmoznak, és emiatt a hatékonyság elmarad.

Van egy rossz hír. Ha az ön vállalkozása nem az első kategóriába tartozik, akkor célszerű lenne felülvizsgálni az online stratégiát. Azt feltétlenül hozzá kell tenni, hogy ez nem a cégek hibája. Ez még az online marketingen belül is egy speciális terület, és az itthoni szakanyagok döntő többsége csak elméleti síkon foglalkozik a problémával, gyakorlati útmutató elvétve fordul elő a piacon. Éppen ezért, nekünk, tanácsadóknak kötelességünk az egyes területek mindennapi megvalósításával is foglalkoznunk, szerencsére már egész jó tippeket lehet kapni akár egy jó hírlevélben is.

Tipikus hiba az itthoni gyakorlatban, hogy sok vállalkozás nem figyel oda a céges weboldal keresőoptimalizálására, mivel azt gondolják, hogy majd a fizetett keresőmarketing kompenzálni fogja ezeket a hiányosságokat. Ez csak részben igaz. Ha egy vállalkozás fizetett keresőmarketing-kampányt alkalmaz, akkor célszerű azokat a kulcsszavakat megvásárolnia a kampány során, amikre a weboldalt is optimalizálták. Ezzel tovább erősíthető a hatékonyság, ugyanis ezáltal egy felületen több helyen is szerepel a cég. Ebből adódóan minimálisra csökkenthető azon érdeklődők száma, akik inaktívak maradnak.

További hatékonyságnövelő tényező lehet, ha az optimalizálás nem a főoldalra irányul, hanem az egyes tartalmi aloldalak külön-külön képezik az optimalizálás tárgyát. Emellett fontos az is, hogy csak azokra a kulcsszavakra történjen ez meg, amikkel az adott aloldal foglalkozik. Ezáltal a felhasználók is könnyebben találnak megoldást a problémáikra, ami szintén a vásárlói bizalom erősödéséhez vezet.

Az interneten ma már rengeteg információ található egyes témákban. Ha egy érdeklődő rögtön a kattintás után megoldásot kap a problémájára, akkor a későbbiekben is visszalátogat, amikor szakmai kérdései lesznek. Ha ez a gyakorlat még fizetett kampánnyal is kiegészül, akkor a hatékonyság megsokszorozható, viszont önmagában ez jóval kevesebb eredménnyel kecsegtet.

Ha rangsorolni kellene a két terület fontosságát, akkor a keresőoptimalizálás jóval több felhasználót hoz egy vállalati weboldalra; a keresőmarketing ideális esetben csak ezt erősíti fel.

Végül érdemes eloszlatni egy tévhitet a keresőmarketing-kampányok szövegezését illetően: mivel a keresők reklámhelyein rövid terjedelem áll a rendelkezésre, ne akarjunk itt elmondani mindent! Ha túl sok információt adunk meg, akkor a megjelenés töménysége miatt a kattintás elmaradt. Az érdeklődők meggyőzése a weboldal dolga, a címsor másra hivatott. Elsődleges feladata, hogy magát a reklámot/szöveget adja el, rávegye az érdeklődőt arra, hogy rászánjon pár percet az idejéből a reklámszöveg átolvasására. Éppen ezért, ha a címsor rossz, akkor lehet akármilyen jó maga az ajánlat, a felhasználók figyelmét nem fogja elnyerni.  Mindezt persze a weboldal szövegének megírásánál is jól lehet alkalmazni, kicsit árnyaltabban, tele kulcsszavakkal.

Ha a kattintás megtörtént, akkor jön az érkezési oldal szerepe, ami csak az érdelődés felkeltésére irányul. Éppen ezért célszerű külön felületet választani erre a szerepre. Mivel ezek az úgynevezett landing oldalak elvileg csak a kampány iránt érdeklődők számára jelennek meg, nem ajánlom ezek optimalizálását, de ha egy vállalkozás mindenképpen szeretné, akkor csak abban az esetben tegye, ha az érkezési oldalnak önmagában is van értelme, hiszen fölösleges az olvasók elé engedni egy folyamat egyetlen láncszemét, eredményre nem igen fog vezetni.

Bogschütz Dániel
Forrás: http://www.webcomm.hu

hvg.hu Tech

Arcus Search: nem használják a nagyok a keresőmarketinget

Az Arcus Search „Top 10 hirdető - Top 10 cég Láthatósági Tanulmánya” a legnagyobb magyar cégeknek a Google internetes keresőben való láthatóságáról szól. A kutatási eredmények azt mutatják, hogy a magyarországi médiapiac legnagyobb büdzsét elköltő hirdetői nem, vagy csak kevéssé élnek a nagyobb látogatottságot eredményező keresőmarketing eszközeivel.

Vállalkozás

Öt tipp a hatékony keresőmarketinghez

Egyre több jó és hatékony website-ot, hírlevelet, illetve egyéb online megjelenést találhatunk, s a hazai vállalkozások is egyre több lehetőséget látnak az internetes hirdetésben. A keresőmarketing viszont speciális terület, ezért most ehhez a hirdetési formához adunk olyan tippeket, amelyek a mindennapi gyakorlati munka során is eredményesen alkalmazhatóak.