szerző:
MTI

Tovább bővült a Családi Vállalkozásokért Magyarországon Egyesület (FBN-H) taglistája, ez a szervezet szerint azt jelenti, hogy erősödik Magyarországon a családi tulajdonú vállalatok szektora.

Az FBN-H tájékoztatása szerint az egyesület tagsága legutóbb több olyan céggel bővült, amelyek neve jól cseng a hazai vállalkozások között: ilyen a Symbol Budapest Kft., a Szamos Marcipán Kft. és a Thales-Nano Inc. Az egyesület csaknem 50 tagjának az összesített hazai árbevétele meghaladja a 150 milliárd forintot, a nagy múltú, megfelelő referenciával rendelkező, biztos lábakon álló családi tulajdonban lévő magyar vállalkozások mintegy nyolcezer embernek adnak munkát.

Az egyesületnek a családi tulajdonban lévő, a tulajdonosi összetételük, működési elveik és politikájuk alapján hosszú távra tervező, és profitjukat Magyarországon tartó vállalatok lehetnek a tagjai, a tagok között van egyebek mellett a Kürt Zrt., a Lipóti Pékség, a Master Good csoport, a Zwack, illetve a Béres Zrt. is.

©

A közlemény idézi Rudas Lászlót, az Istenhegyi Klinika tulajdonosát, az egyesület elnökét, aki szerint az FBN-H tagvállalatai éves profitjuk mintegy 80 százalékát visszaforgatják a vállalkozásukba, további fejlesztésekre, beruházásokra költik. Az FBN-H együttműködési megállapodást kötött többek között a Vállalkozók és Munkaadók Szövetségével, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamarával, a Gyáriparosok Országos Szövetségével, illetve a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetségével.

hvg.hu Vállalkozás

Kis-és középvállalkozások: ha reklám, akkor internet

Amennyiben egy kis vagy közepes vállalkozás hirdetni szeretne, azt leggyakrabban az interneten teszi meg - állapítja mega a Policy Agenda-Ipsos közös, júniusban elvégzett kutatása. A két cég a kis- és középvállalati konjunktúra-index program keretében folyamatosan vizsgálja, hogy a cégvezetőknek milyen elképzelései, tapasztalatai vannak a reklámpiacon.