szerző:
hvg.hu

Ahogy erősödik Magyarországon a családi tulajdonú vállalatok szektora, úgy bővül az aktívan bő egy éve tevékenykedő Felelős Családi Vállalkozásokért Magyarországon Egyesület (FBN-H) taglistája is.

Az egyesületnek a családi tulajdonban lévő, a tulajdonosi összetételük, működési elveik és politikájuk alapján hosszú távra tervező, és profitjukat Magyarországon tartó vállalatok lehetnek a tagjai. Tagsága most több olyan céggel bővült, amelyek neve jól cseng a hazai vállalkozások között: ilyen a Symbol Budapest Kft., a Szamos Marcipán Kft., vagy a Thales-Nano Inc. Az egyesület csaknem 50 tagjának az összesített hazai árbevétele meghaladja a 150 milliárd forintot.

Az egyesület tagjai mintegy nyolc ezer embernek adnak munkát, nagy múltú, megfelelő referenciával rendelkező, biztos lábakon álló családi tulajdonban lévő magyar vállalkozások. A tagok között van egyebek mellett a Kürt Zrt.; a Lipóti Pékség; a Master Good csoport; a Zwack, illetve a Béres Zrt. is. „Az FBN-H tagvállalatai éves profitjuk mintegy 80 százalékát visszaforgatják a vállalkozásukba, további fejlesztésekre, beruházásokra költik.” - hangsúlyozza Rudas László, az Istenhegyi Klinika tulajdonosa, a Felelős Családi Vállalkozásokért Magyarországon Egyesület elnöke. 

„Mindezek alapján jól látszik, hogy egyesülésünk nem pusztán egy öntevékeny szervezet, hanem komoly céljaink vannak az érdekérvényesítés területén, de komolyak a céljainak a kormánnyal való együttműködésben is, például ami a munkahely-teremtést illeti.” – teszi hozzá az egyesület elnöke. Az egyesület tagságának növelése mellett kiemelt cél, hogy az egyesület által kidolgozott know-how valamennyi családi tulajdonú vállalkozáshoz eljuthasson, ezért az FBN-H együttműködési megállapodást kötött többek között a Vállalkozók és Munkaadók Szövetségével, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamarával, valamint a Gyáriparosok Országos Szövetségével, vagy a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetségével. Ezen társszervezetek segítségével tudja felvenni a kapcsolatot azokkal a családi vállalkozásokkal, amelyek különböző iparágakat, vállalati méretet és működési struktúrát képviselnek.

„A családi cégek kiemelt célnak tekintik egy jóval erősebb vállalkozói középréteg kialakítását, és ennek érdekében olyan javaslatokat, programokat dolgoznak ki, amelyek gyakorlati alkalmazásával a vállalatok képesek lesznek megoldani a generációváltás okozta szervezeti és üzleti nehézségeket, és ebben remélhetőleg a kormányzattól is segítséget kapnak.” – hangsúlyozza az FBN-H elnöke.

Az egyesület tevékenysége kapcsán Boross István, az Oázis Kertészet alapító-cégvezetője elmondta: „Évek óta keressük azt a közösséget, amely a mi családi vállalatunkhoz hasonló értékrenddel működik és problémákkal küzd. Az egyesület tagjai a különböző tevékenységeket folytatnak, mások a családi és céges problémáik, de a közös cél, hogy hosszú távon teremtsünk értéket, tanuljunk egymástól, összehozott minket.”