Hasítanak a saját márkás cuccok

2012. február 23., csütörtök, 11:22
Szerző:


Címkék: ; ; ; ;

Az élelmiszer szegmensben több mint egyharmad a saját márkás termékek aránya. A mélyhűtött élelmiszer és állateledel fogy a legjobban közülük.

Kereskedelmi márkás élelmiszerekkel a boltok  mintegy 320 milliárd forint bevételt értek el tavaly, míg saját márkás háztartási vegyiáruval és kozmtikummal kereken 50 milliárd forintot. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat.

Élelmiszerre a kiskereskedelem vásárlói által kiadott minden 100 forintból 24 jutott kereskedelmi márkákra tavaly, ami 1-gyel több, mint tavalyelőtt. Az eladott áru mennyiségét tekintve a láncok saját márkáinak piacrésze stabilan 35 százalék. Háztartási vegyiárunál és kozmetikumnál minden hatodik forint (16 százalék) került a boltok pénztáraiba kereskedelmi márkás termékekért tavaly; ugyanannyi, mint egy évvel korábban. Mennyiség szempontjából 35 százalékról 33-ra csökkent a kereskedelmi márkák piaci részesedése, egyik évről a másikra.

A kereskedelmi márkás árucikkeket csak egy vállalat vagy egyetlen lánc üzletei forgalmazzák, és általában a cég nevével jelzik őket, mint például Coop, Spar vagy Tesco. Sokszor azonban fantázianevet kapnak a csak egy cégnél kapható saját márkás termékek, például a Sparnál S-budget, a dm-nél Denkmit. A diszkont csatornában játsszák a legnagyobb szerepet a láncok saját márkái: az élelmiszereknél értékben 62 százalék jutott rájuk tavaly, háztartási vegyiárunál és kozmetikumnál pedig 56 százalék. Hipermarketeknél a mutató értékben, élelmiszereknél 14, háztartási vegyiárunál pedig 8 százalék. Szupermarketeknél 25, illtetve 21 százalék.

Különösen az állateledel és mélyhűtött élelmiszer vásárlói részesítik előnyben a kereskedelmi márkákat, amelyekre a két kategória forgalmából 49, illetve 44 százalék jutott múlt évben, értéket tekintve. Utánuk a háztartási papíráru (42), reggeli cerália (32), babakozmetika (29) és sós rágcsálnivaló (27) következik. Legalacsonyabb a kereskedelmi márkák értékben mért mutatója hajápoló  és szájápoló szereknél (6-6 százalék), élelmiszerek között pedig alkoholos italoknál (14).

Mennyiségben nagyobb a kereskedelmi márkák piaci részesedése, mivel viszonylag olcsók: 35 százalékot vittek el a Nielsen által mért 90 élelmiszer  kategória teljes bolti forgalmából tavaly, ugyanannyit, mint egy évvel korábban. A Nielsen által mért 60 háztartási vegyiáru és kozmetikum kategóriánál 33 százalékos ez a mutató.

SSI Schäfer megnyitotta online webáruházát
SSI Schäfer megnyitotta online webáruházát

A piacvezető raktártechnikai cég megnyitotta online webáruházát Magyarországon is. Látogasson el a webáruházba és böngésszen több száz termék közül!

Hirdetés


Hasítanak a saját márkás cuccok




  Másolat Önnek

APRÓHIRDETÉSEK
tovább az apronet.hu-ra »
HVG HIRDETÉSFELHŐ
34 magyar ötlet is indul a 46 millió forintos versenyen

34 magyar ötlet is indul a 46 millió forintos versenyen

Négy kontinens csapatai szállnak versenybe a nemzetközi ötletversenyen, a legtöbben Németországból, Macedóniából és Magyarországról pályáztak.

még több hír »
HIRDETÉS
Keresse az újságárusoknál!
Előfizetek a HVG-re Előfizetek a DHVG-re

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X