szerző:
hvg.hu
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Egy európai szintű felmérésben 13 ország újságíróját kérdezték a startupok kommunikációjáról. A vélemények legalábbis megoszlanak.

A felmérés, melyben 13 ország csaknem 60 médiamunkása vett részt, európai újságírókat kérdezett a startupok kommunikációjáról. Az eredményeket a 4. Worldcom Youth Meetingen ismertették, melynek középpontjában a startup kultúra állt. A meghívott előadók között volt a Ustream, az EU Edge, valamint a Design Terminal is. 

A meeting előtti hetekben a Worldcom Public Relations Group a világ vezető, független PR ügynökségeket tömörítő hálózata felmérést készített, hogy kiderítse, mit gondolnak az európai újságírók a startupok kommunikációjáról. Habár a válaszadók fele úgy érzi, a helyi startup szcéna megfelel az átlagos európai szintnek, jelentős részük (31%) úgy véli, saját piaca némiképp elmaradott. Miközben az átlagos olvasó úgy érzékeli, hogy a startup kultúra mostanában elég dominánsan jelen van a médiában, addig az újságírók 60 százaléka úgy gondolja, nincs több média megjelenése a témának, mint bármely egyéb iparágnak és meglepő módon 10 százalékuk úgy érzi, a médiát nem is igazán érdekli ez a téma. Csupán közel egyharmaduk (29%) érzi úgy, hogy a startup téma nagyon népszerű a médiában.

A felmérés rákérdezett arra is, hogy az újságírók milyen információkat keresnek, amikor a startupokról írnak. Nagyon fontosak a tulajdonosok, alapítók személyes történetei (a válaszadók kétharmada ezt jelölte meg, mint legizgalmasabb téma), a vállalati stratégia és filozófia 47 százalékukat érdekli és érdekesek még számukra vállalat hosszú távú tervei (42%). Ugyanakkor a vállalat pénzügyi adatai, a vállalati kultúra különlegességei, vagy a vállalat működése kívül esik érdeklődésükön.

 

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!