Rászállt az adatvédelmi hatóság a termékbemutatókra

A Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság az idén kiemelt területként kezeli az árubemutatókat, eddig 12 millió forintnyi bírságot szabtak ki.

  • MTI MTI
Rászállt az adatvédelmi hatóság a termékbemutatókra

Csaknem 12 millió forint bírságot szabott ki eddig idén termékbemutató tevékenységet végző cégekre a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság – tudta meg a Magyar Nemzet. Az újság hétfői cikke szerint az árubemutatóval egybekötött termékértékesítési tevékenység vizsgálata idén kiemelt terület az adatvédelmi hatóságnál.

Péterfalvi Attila elnök a lapnak azt mondta, az eddig lezárt vizsgálatok közül az egyik esetben a hatóság a törvényi maximumot megközelítő kilencmillió forint adatvédelmi bírságot rótt ki, másik alkalommal csaknem hárommillió forint volt a büntetés. Több cég vizsgálata jelenleg is folyik.

Péterfalvi Attila közölte, ajánlás készül a termékbemutatók adatkezelési előírásairól, és kezdeményezik a szabályozás szigorítását is.