szerző:
hvg.hu

A reklámadó-kötelezettség első körének lecsengését követően újabb adóbevallási, adófizetési határidő közeleg. Most azoknak a vállalkozásoknak kell a szeptember 20-ai bevallási határidő előtt a reklámadótörvényt elővenniük, amelyek augusztus 15. és 31-e között reklám közzétételről szóló számlát fogadtak be.

Míg augusztus 20-ig a reklámközzétevőknek kellett nyilatkozniuk reklámadó-kötelezettségükről,  szeptember 20-án azon vállalkozásoknak kell bevallást beadniuk, amelyek augusztus 15-31. között reklámközzétételről szóló számlát fogadtak be – írja az RSM DTM blogján Fekete Titusz Zoltán adómenedzser.

A reklámadótörvény szerint a megrendelő az, akinek az érdekében végső soron a reklámközzététel történik. A megrendelő soha sem esik a reklámadó hatálya alá, amennyiben a megrendeléshez közvetítőt vesz igénybe. A reklámadó rendszerében mindenkinek azt kell megvizsgálnia, hogy az, akivel megrendelőként szerződéses kapcsolatban áll, reklámközzétevőnek minősül-e. A megrendelőnek át kell tekintenie azt,

  1. hogy közvetlen szerződéses kapcsolatban van-e olyan személlyel, szervezettel, amelytől reklámközzétételt rendelt meg, vagy a szerződés szerinti az igénybe vett szolgáltatás tartalmában arra irányul,
  2. befogadott-e olyan számlát, amely augusztus 15-ét követően kötött szerződés szerinti, illetve a törvény hatályba lépését követően leadott egyedi reklám megrendelés költségéről szól,
  3. rendelkezik-e a reklámközzétevő nyilatkozatával, amely szerint a reklámadó-kötelezettség a reklám közzétevőjét terheli, aki az adófizetési és bevallási kötelezettségének eleget tesz,
  4. meghaladja-e havi szinten a 2,5 millió forintot az összesített, áfaösszeget nem tartalmazó nettó reklámköltése.

A témáról bővebben itt lehet olvasni.